تیر خلاص آل کثیر به رویای ژاوی

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ۱۷:۱۰ در ورزشگاه اجوکیشن دوحه به مصاف السد قطر رفت. قضاوت این مسابقه را  کو هیونگ‌جین از کره‌جنوبی برعهده داشت. این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید.

سرخپوشان که در مرحله گروهی با تیم‌های التعاون عربستان، الدحیل قطر و الشارجه امارات هم‌گروه بودند، توانستند با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم نخست به این مرحله برسند. السد و ژاوی هم در گروهی که با تیم‌های النصر عربستان، سپاهان و العین امارات هم‌گروه بودند به عنوان تیم دوم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را بدست آوردند.

ژاوی پیش از این اعلام کرده بود که رویای حضور در فینال آسیا را در سر دارد.

۲ تیم در شرایطی برابر یکدیگر قرار گرفتند که پیش از این پرسپولیس ۲ فصل قبل این تیم را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف کرده بود. آخرین تقابل ۲ تیم هم که به بازی آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ مربوط می‌شد پرسپولیس با ۲ گل مهدی ترابی و علی علیپور برابر سرخپوشان در بازی خداحافظی ژاوی شکست خورده بود

پرسپولیس در این مسابقه با ترکیب حامد لک، سیامک نعمتی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سعید آقایی، میلاد سرلک (۸۴ کمال کامیابی‌نیا)، احمد نوراللهی، بشار رسن(۸۴ امید عالیشاه)، احسان پهلوان(۸۴ مهدی عبدی)، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر  به میدان رفت.

ژاوی هم برای این مسابقه سعد الشیب، سانتی کازورلا، بوعالم خوخی، عبدالکریم حسن، نامک تائه‌هی، اکرم عفیف، بغداد بونجاح، پدرو میگوئل، گیلهرمه تورس، محمد وعد و طارق سلمان را در ترکیب اصلی السد به میدان فرستاده بود.

پرسپولیس که پس از برد دلچسب ۴ بر صفر در آخرین بازی مرحله گروهی با روحیه خوبی در این بازی حاضر شده بود، در نیمه نخست بازی پایاپایی را برابر السد به نمایش گذاشت.

در دقیقه ۱۲ ارسال پدرو از جناح راست با  ضربه سر اکرم عفیف به سانتی کازورلا رسید اما ضربه محکم این بازیکن با واکنش عالی حامد لک دفع شد.

در دقیقه ۱۷ حرکت خوب پرسپولیسی‌ها از جناح چپ این تیم را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه وحید امیری با اختلاف کمی از دروازه السد به خارج رفت.

در دقیقه ۳۰ ارسال در عرض گیلهرمو تورس با خرج به موقع حامد لک مهار شد تا بغداد بونجاح در موقعیت گل قرار نگیرد.

با این حال نیمه نخست این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم ژاوی به تاباتا و حسن الهیدوس نیمکت نشینان مطرح خود دستور داد تا خود را برای حضور در زمین آماده کنند.

در دقیقه ۵۵ شوت سرکش عبدالکریم حسن با اختلاف کم از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

۲ دقیقه بعد تیم تحت هدایت السد کنار محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که توپ راهی کرنر شد. در ادامه روی ضربه کرنر توپ در شلوغی محوطه جریمه به طارق سلمان رسید که شوت این بازیکن به صورت خطرناک از کنار دروازه سرخپوشان به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۱ پرسپولیس صاحب موقعیت عالی گلزنی شد. سرخپوشان روی سرعت بالای وحید امیری، یک ضد حمله را ترتیب دادند که پاس عالی بشار رسن از جناح راست به عیسی آل کثیر رسید اما ضربه این مهاجم پس از برخورد به تیرک راهی اوت شد.

چند دقیقه بعد پرسپولیس دوباره روی یک ضد حمله خطر جدی روی دروازه السد ایجاد کرد اما پاس در عرض بشار را مدافع السد دور کرد تا توپ به آل کثیر نرسد.

در دقیقه ۶۳ وحید امیری از داور کارت زرد دریافت کرد.

در دقیقه ۶۶ ضربه سر بوعلام خوخی راهی به دروازه پرسپولیس نداشت.

یک دقیقه بعد بازیکنان السد معتقد بودند که شجاع خلیل  زاده در گوشه محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی شده اما داور تنها یک کرنر به السد داد.

در دقیقه ۶۹ بار دیگر روی شروع مجدد عالی حامد لک پرسپولیس صاحب ضد حمله شد که پاس در عرض بشار رسن به عیسی آل کثیر رسید و باز هم ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد.

در  دقیقه ۷۳ شوت نام تائه هی را حامد لک در ۲ مرحله مهار کرد.

در دقیقه ۸۰ نیز میلاد سرلک از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

در دقیقه ۸۱ حامد لک به زیبایی اجازه نداد تا شوت اکرم عفیف راهی به دروازه سرخپوشان پیدا کند. دروازه‌بان پرسپولیس پس از آن عبدالکریم حسن را در گلزنی ناکام گذاشت.

در دقیقه ۸۲ شوت سنگین سعید آقایی از زاویه بسته به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۴ یحیی گل‌محمدی با آوردن مهدی عبدی، امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا به زمین نفس تازه‌ای را به خط هافبک تیمش تزریق کرد.

در دقیقه ۸۵ هم شوت سرکش گیلهرمه از بالای دروازه لک به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۸ روی کرنر ارسالی امید عالیشاه، عیسی آل کثیر با ضربه سر از تیر اول دروازه تیم ژاوی را باز کرد تا این تیم در آستانه حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد. آل کثیر پس از گل پیراهنش را درآورد و از داور مسابقه اخطار گرفت.

داور برای این مسابقه ۵ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.

در دقیقه ۹۰ سیامک نعمتی روی درگیری با بوعلام خوخی به طور مستقیم از داور مسابقه کارت قرمز گرفت تا پرسپولیس ۱۰ نفره کار را دنبال کند. بغداد بونجاح هم با اخطار داور جریمه شد.

السد هم با آوردن تاباتا به جای نام تائه هی آخرین تلاش‌هایش را برای باز کردن دروازه پرسپولیس به کار گرفت.

این مسابقه در نهایت با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید تا رویای اسطوره بارسلونا باز هم مقابل پرسپولیس بر باد برود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.