امیر نصیرزاده: آمادگی نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ استراتژی دشمن را به هم ریخت

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس میدان امتحان برای رزمندگان بود، اظهار داشت: در همین راستا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس وظایف و تکالیفی که داشت، اقداماتی را انجام می‌داد و از آنجا که خلبانان نیروی هوایی جزو نیروهای متخصص و تجهیزات‌محور هستند، با آموزش‌هایی که قبل از آغاز جنگ دیده بودند، توانستند در برابر دشمن بعثی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: آمادگی نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ به حدی بود که استراتژی دشمن را به هم ریخت؛ چراکه دشمن بعثی به دنبال جنگ یک هفته‌ای بود؛ اما مقاومت و آمادگی ما جنگ را فرسایشی کرد. در سه ماهه ابتدایی جنگ، اقتصاد کشور عراق مورد تهاجم جدی نیروی هوایی ارتش قرار گرفت، به طوری که صدور نفت عراق از روزانه چهار میلیون بشکه به ۲۵۰ هزار بشکه کاهش یافت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه تمام پالایشگاه‌ها و تجهیزات نفتی دشمن بعثی زیر آتش بمب‌افکن‌های ما قرار گرفته بود، گفت: یکی دیگر از مأموریت‌های نیروی هوایی ما، تهاجم و فلج کردن هواپیماهای دشمن بعثی بود که با موفقیت همراه بود و با توجه به پایگاه‌های متعددی که در شرق عراق درهم کوبیده شده بود، لذا به مدت سه ماه، ۶۰ درصد توان هوایی آن‌ها مختل شد.

امیر نصیرزاده افزود: به همین دلیل بود که نیروی زمینی با آزادی عمل بالا توانست در مواضع مختلف مستقر شود و در برابر دشمن بعثی صف‌آرایی کند تا از پیشروی آن‌ها جلوگیری شود. از طرفی نیروی هوایی ارتش در آن دوران مسئولیت حفاظت از سکوهای نفتی، جزایر جنوبی مانند خارک و اسکورت نفتکش‌ها را نیز بر عهده داشت تا شریان اقتصادی کشور باز باشد و با مشکل مواجه نشود.

فرمانده نهاجا عنوان کرد: هم‌اکنون نیز با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس، از یک نیروی هوایی مقتدر، پیشرفته، توانا و متکی به خود بهره می‌بریم. امروز نه‌تنها قطعات داخلی را تولید می‌کنیم، بلکه در ساخت هواپیما نیز مشارکت داریم؛ بنابراین تنها راه غلبه بر دشمنان و پیشرفت کشور، اتکا به توان داخلی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.