بادامچیان: اصلاح طلبان از مردم عذرخواهی کنند

اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به بیانات بسیار مهم و تحلیل جامع رهبر معظم انقلاب درباره سال‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: ملت ما این واقعیت‌ها را می‌شناسد و با تبعیت از نظرات ارزشمند ایشان در تبیین و تشریح و بزرگداشت همه دستاوردهای دفاع مقدس خواهد کوشید. ولی امر مسلمین به علل پذیرش قطعنامه از طرف امام، هوشمندانه اشاره کردند و آن را از روی خردگرایی و رفتار عقلایی دانستند که به حق چنین بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) نبرد را از میدان نظامی به نبرد حقوقی و سایر جبهه های سیاسی - اجتماعی منتقل کردند و در نهایت امام بزرگوار از نتایج این جنگ حقوقی اظهار رضایت کردند.

بادامچیان تصریح کرد: تذکر مقام معظم رهبری درباره مقابله با تحریف وقایع دفاع مقدس و لزوم بیان واقعیت ها و حقایق، مسئولیت سنگینی برای صاحبان قلم و هنر ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با تقدیر از برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس، گفت: با وجود مشکلات ناشی از کرونا، ملت ما در هفته دفاع مقدس به شایستگی یاد و خاطره شهدا و رزمندگان و پشت جبهه ای‌ها را گرامی داشت و از خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به سهم خود از همه ادامه دهندگان راه شهدا و آنهایی که این ایام‌الله را گرامی می دارند، به ویژه از یاران حزب موتلفه اسلامی در سراسر کشور تقدیر و تشکر داریم.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: انتخابات صحنه ای است که تشکل‌ها، جریان‌ها و اشخاص خود را به ملت عرضه می کنند تا مردم کسانی را که برای اداره امور کشور مفید بدانند انتخاب نمایند.

وی با بیان اینکه فرار از این میدان نشانه ضعف و بی اعتنایی در بین ملت است، افزود: در ماه‌های گذشته بسیاری از اصلاح‌طلبان، اظهارات متفاوتی مبنی بر اینکه در انتخابات شرکت نمی کنند و بهانه هایی را تکرار می کردند، داشتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در هفته های قبل به آنها توصیه کردم در انتخابات آینده شرکت کنند و گرنه زندگی سیاسی آنها به پایان می‌رسد و به موزه تاریخ می‌روند، گفت: اکنون برخی از چهره های اصلاح طلب شرکت در انتخابات را یک ضرورت برای اصلاح‌طلبان دانسته اند. این اقدام صحیحی است که همه در انتخابات شرکت کنند، اما بهتر است اصلاح طلبان با صداقت از مردم به خاطر مشکلات سختی که برایشان ایجاد کردند عذرخواهی کنند.

وی توضیح داد: اصلاح طلبان باید به خاطر تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی بی سابقه ارز و مسکن و گرانی های هر روزه کالاهای مورد نیاز و نیز ناکارآمدی در سیاست خارجی و داخلی پوزش بخواهند و الا اگر طلبکارانه به صحنه بیایند، پاسخ مردم به آنها سخت خواهد بود.

 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مردم در انتخابات آینده به کسانی رای خواهند داد که این امید و اعتماد را داشته باشند که مشکلات آنها و کشور را حل کرده و رونق اقتصادی را با پاکی و سلامت مالی ایجاد کند.

 وی تاکید کرد: مردم به کسانی که عاملان اصلی گرانی ها،  اختلاس ها، حقوق های نجومی و عوامل بیکاری و آشفتگی بازار هستند رای نمی دهند. مگر آنکه جبران کنند یا از ملت حلالیت بخواهند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: مردم در انتخابات شرکت می‌کنند تا نتیجه انتخابات منجر به افزایش قدرت ملی و تضمینی برای صیانت از استقلال کشور و رفاه مردم باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله ملت در انتخابات آینده به طور گسترده شرکت می‌کنند تا با انتخاب رجایی گونه‌ها، دولت کریمه اسلامی را شکل دهند و تمدن نوین اسلامی پایه‌ریزی شود.

بادامچیان در ادامه درباره انتخابات آمریکا نیز گفت: تحولات جهانی به گونه ای است که آمریکا و اروپا چاره‌ای جز اتخاذ سیاست‌های جدید ندارند و برای نجات از مشکلات سنگینی که گریبانگیر آنهاست باید تصمیمات جدی بگیرند.

وی افزود: ترامپ و بایدن هیچ کدام نمی توانند آمریکا را اداره کنند و ملت آمریکا این دولتمردان را نمی‌خواهند. آنها وارد ناسزا گویی به هم و تخریب یکدیگر شده‌اند.

وی با اشاره به این اظهار نظر بایدن که گفته " ترامپ برای سیاره ما یک تهدید است" گفت: این همان است که در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این مسئولیت رسیده است و این هیئت حاکمه آمریکا است که در قرن گذشته برای همه ملت‌های آزادی‌خواه تهدید بوده است و بیش از آن برای مردم و کشور آمریکا تهدیدی ویرانگر می باشد. آمریکایی‌ها باید فکری نو برای نجات خودشان و کشورشان طراحی نمایند.

دبیر کل موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو در پاسخ به سوالی درباره معرفی وزیر پیشنهادی صمت اظهار کرد: اختیار به عهده نمایندگان محترم مجلس است که در این باره مدبرانه عمل نمایند تا شاید این وزارتخانه مهم و موثر در امور اقتصادی و معیشت مردم سر و سامانی بیابد.

بادامچیان همچنین درباره واکنش آلمان، انگلیس و فرانسه درباره دو تابعیتی ها گفت: مسئولیت و اختیار اداره امور کشورها و از جمله تابعیت هر کشور به عهده حکومت آنهاست و دخالت دیگر کشورها خلاف موازین حقوقی و بین‌المللی است و ملت و کشور ایران دخالت بی مبنای اروپایی ها که دخالت در امور داخلی ایران است را نمی‌پذیرند و طبق قوانین ایران با آنها رفتار می کند.

وی در پایان ضمن مسئلت قبولی عبادات و عزاداری ها از ملت خواست در مراسم اربعین نکات مهم و بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.