پرواز به عراق در اربعین تنها برای این افراد امکانپذیر است

این روزها خبرهای مربوط به انجام پروازهای خارجی از مبدا کشورمان داغ شده و بسیاری از مسافران چشم انتظار خبرهای جدیدی درباره آغاز پروازهای خارجی به مقصدهای جدید هستند.

در چند روز اخیر یکی از مهم ترین خبرها در حوزه پروازهای خارجی، انجام پروازهای هواپیماهای ایرانی به مقصد ترکیه بوده است که بالاخره بعد از فراز و نشیب های فراوان، چند روز پیش اولین پرواز به مقصد استانبول ترکیه انجام شد. بر این اساس مسافران ایرانی توانستند پس از مدت‌ها با قیمت مناسب‌تری به کشور ترکیه سفر کنند، این در حالی است که پیش از این مبلغ بلیت هواپیما برای مسیر  تهران- استانبول چند ده میلیون تومان اعلام شده بود.

از طرف دیگر با نزدیک شدن به اربعین حسینی این سوال برای بسیاری از افراد مطرح می شود که آیا در این ایام پروازی به مقصد نجف و یا کربلا انجام خواهد شد یا خیر؟

بر اساس پیگیری ها مشخص شد که هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی داخلی پروازی به مقصد عراق ندارند و تنها شرکت هواپیمایی ماهان یک پرواز به بصره عراق دارد که این پرواز هم مربوط به اتباع خود کشور عراق و دیپلمات‌ها است.

در همین رابطه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای ترکیه از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته پروازهای ترکیه آغاز شده است و توانستیم با نرخ های مناسب  پرواز این مسیر را برای مسافران هماهنگ کنیم.

او همچنین در خصوص پرواز به مقصد کشور عراق با تاکید بر انجام نشدن پروازها حتی در ایام اربعین ، گفت: طبق اعلام مسئولان عراق هیچ مجوزی برای ورود مسافران خارجی در این کشور صادر نمی شود و به دلیل شیوع ویروس کرونا این کشور برای ایام اربعین پذیرای هیچ زائر خارجی نخواهد بود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: در ایران هم تنها یک شرکت هواپیمایی داخلی پرواز به عراق و شهرهایی از جمله اربیل، بصره، نجف و بغداد دارد که در این پروازها هم تنها اتباع عراقی و دیپلمات‌ها جابه جا می‌شوند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه  پروازهای خارجی به تدریج از سوی شرکت های هواپیمایی داخلی آغاز می شوند گفت: تا چند روز دیگر پرواز به مقصد کشور آلمان انجام می شود و پرواز در برخی از مسیرهای خارجی دیگر هم به زودی از سر گرفته می شود.

در همین زمینه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز برقراری مجدد پروازهای "هما" از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت کشور آلمان صادر شده است و براساس برنامه اولین پرواز بعد از ۵ ماه وقفه، در روز ۱۲ مهر انجام می‌شود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، پرواز "هما" به مقصد فرانکفورت در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می‌شود. این پرواز، با شماره ۷۲۱ در ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه بامداد، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک و در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه فرانکفورت به زمین می‌نشیند.

بازگشت این پرواز در همان روز، با پرواز شماره ۷۲۰ در ساعت ۱۲ به وقت محلی انجام و در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه وارد فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.