مهم‌ترین و رایج ترین شایعات درباره کرونا

چند شایعه رایج درباره واکسن کرونا که مردم دنیا و ایران را با خودش درگیر کرد را در ادامه بخوانید:

واکسن کرونا به ایران رسید

هر کس به شما چنین چیزی را گفت یا وعده داد که از طریق یک آشنای معروف و با نفوذ واکسن را برایتان از آن طرف آب جور می‌کند، در لحظه از او دور شوید. واکسن کرونا در هیچ جای دنیا توزیع نشده و حتی انگلیس، آمریکا و روسیه هم که در تحقیقات مربوط به تولید واکسن از دیگر کشورها پیشی گرفته‌اند، نمی‌توانند دستاوردهایشان را برای استفاده انبوه مردم وارد بازار کنند. بنابراین فریب نخورید و جان و مالتان را کف دست سودجویان نگذارید.

واکسن کرونا نابارور می‌کند

این شایعه را شاید هنوز نشنیده باشید اما مردم دنیا چند وقتی است که حسابی با این شایعه ترسیده‌اند. ماجرا از وقتی شروع شد که یک بلاگر انگلیسی به نام «زد فونیکس» با انتشار ویدئویی ۱۰ دقیقه‌ای مدعی شد واکسن کرونا کشف شده اما بسیار خطرناک است و می‌تواند زنان را نابارور کند. ویدئوی آقای فونیکس بارها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و رعب و وحشت ایجاد کرد، اما او جز اعلام این که اطلاعاتش را از یک منبع موثق دریافت کرده، مدرکی رو نکرد. فونیکس مدعی شد واکسن کرونا روی ۶۳ زن تست شده و ۶۱ نفر از آنها را نابارور کرده است. اما این ادعا از اساس دروغ است. چون اولا هنوز هیچ واکسنی به طور کامل تائید و روانه بازار نشده، ثانیا اگر واکسنی هم وجود داشته باشد، امکان این که یک جنس را نابارور کند و روی جنس دیگر اثر نداشته باشد، صفر است.

واکسن کرونا توطئه بیل گیتس

بیل گیتس از ابتدای ماجرای کرونا در شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از متهمان «ساخت ویروس کرونا» معرفی شد. برخی مدعی شدند که کرونا یک ویروس آزمایشگاهی است و بیل گیتس و دار و دسته‌اش قرار است به بهانه ساخت واکسن کرونا میکروچیپ‌هایی را وارد بدن مردم دنیا کنند تا تمام حرکات و فعالیت‌های آنها رصد شود.

یک بار تزریق کافی است

خیر. حتی وقتی واکسن کرونا به توزیع انبوه برسد هم باز ممکن است با یک بار تزریق آن نتوانید به ایمنی کافی دست پیدا کنید. چرا؟ چون کشورهای مختلف برای دستیابی به واکسن کرونا از روش‌های آزمایشگاهی مختلفی استفاده می‌کنند که در برخی از آنها واکسن برای ایجاد ایمنی نیاز به تزریق چندباره دارد. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم کدام واکسن قرار است در دنیا توزیع شود.

تأثیر نیش زنبور در مقابل کرونا

مدتی قبل یک عضو بازنشسته هیات علمی انستیتو پاستور اعلام کرد که نیش زنبور در حکم واکسن کرونا عمل می‌کند. حتی گفته شد که از زمان شیوع کرونا در ایران هیچ زنبورداری کرونا نگرفته است! اما این ادعا هم هیچ پایه و اساس علمی ندارد و اتفاقا چندین نفر از زنبورداران در گوشه و کنار کشور تا به حال به خاطر کرونا کارشان به بیمارستان کشیده شده است.

واکسینه شدن با  ادرار شتر و گاو

احتمالا ماجرای نوشیدن ادرار شتر برای واکسینه شدن در برابر کرونا را شنیده‌اید. چندی قبل گروهی موسوم به «اتحادیه هندوهای کل هند» با برپایی یک مهمانی اعلام کردند که نوشیدن ادرار گاو می‌تواند آنها را واکسینه کرده و مانع سرایت ویروس کرونا به آنها شود. واضح است که این ادعا نه تنها پایه و اساس علمی ندارد، بلکه خرافه خطرناکی است که می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های عفونی شود.

واکسن کرونا برای پولدارتر شدن

این شایعه عجیب را مدتی قبل مدونا، خواننده سرشناس پاپ مطرح کرد. او با انتشار ویدئویی در اینستاگرامش گفت که واکسن این ویروس کشف شده، اما فعلا از عرضه آن جلوگیری می‌شود تا پولدارها پولدارتر شوند. اینستاگرام بر روی این ویدئو برچسب «اطلاعات گمراه‌کننده» زد.‌ کسانی که ویدئو را بر روی صفحه این‌خواننده تماشا می‌کردند، ضمن مشاهده هشدار، به صفحه‌ای راهنمایی می‌شدند که توضیح می‌داد هنوز واکسن کرونا ساخته نشده است. وی در اینستاگرام بیش از ۱۵ میلیون دنبال‌کننده دارد که شمار زیادی از آنها به بازنشر این ویدئو اعتراض کرده بودند.‌ ویدئوی جنجالی در باره واکسن کرونا، ساعاتی بعد از صفحه وی حذف شد.

واکسن کرونا DNA را تغییر می‌دهد

مدتی قبل دختر جوانی به نام «کری مادج» با انتشار ویدئویی مدعی شد که واکسن کرونا در DNA انسان‌ها تغییر ایجاد کرده و ساختار ژنتیکی ما را تغییر می‌دهد. این ویدئو بارها در فضای مجازی دیده شد اما وقتی رسانه‌های رسمی از او خواستند برای ادعایش سند و مدرک بیاورد، سکوت کرد و پاسخی نداد. با این حال شایعه‌پراکنی خانم مادج کار خودش را کرده بود و میلیون‌ها نفر که ویدئوی او را دست به دست کرده بودند، اعتماد خود را به اثرگذاری واکسن کرونا از دست دادند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که ممکن است واکسن کرونا عوارض جانبی داشته باشد اما قطعا DNA ما را تغییر نخواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.