پمپئو: از رسیدن ۷۰ میلیارد دلار به ایران جلوگیری کردیم

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه، در گفت‌وگویی با WMAL با اشاره به اینکه واشنگتن در حال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است، گفت: رئیس‌جمهور ترامپ با این درک که اوباما و بایدن به توافقی دیوانه‌وار با نظام ایران ورود کرده بودند، وارد دفتر ریاست جمهوری شد. این توافقی دیوانه‌وار بود که راهی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای به ایران اعطا می‌کرد و امنیت خاورمیانه، اسرائیل و آمریکا را به مخاطره می‌انداخت. ما سه سال و چند ماه گذشته را برای ممانعت از دستیابی ایران به پول، منابع، ثروت و توانایی برای ساخت سلاح هسته‌ای صرف کردیم.
وی با اشاره به اینکه ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود نخواهد گذاشت که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و وی را "معمار ارشد کمپین تروریسم در جهان" خواند.
پمپئو ادامه داد: دلیلی ندارد که دولت‌مان به تلاش‌های اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک چندسال اخیر خود ادامه ندهد. این باعث تضعیف نظام [ایران] و امنیت بیشتر آمریکا شده است‌. من به کاری که کرده‌ایم افتخار می‌کنم.
وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص عدم همکاری اروپا با فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران گفت: آن‌ها می‌گویند که در هدف ما شریک هستند اما همچنان تاکید دارند که توافق هسته‌ای چیز خوبی بوده است. من نمی‌دانم چطور می‌توان این دو تفکر را همزمان در ذهن داشت. ما می‌دانیم که برجام به ایران اجازه تداوم کمپین تروریسم‌شان را داد. این توافق پول و منابع مورد نیاز آن‌ها برای این کار را فراهم کرد. ما امیدواریم که اروپایی‌ها به ما ملحق شوند.
این مقام ارشد آمریکایی در ادامه ادعا کرد: اما اشتباه نکنید، با اینکه تنها ایالات متحده در سه سال اخیر این کمپین را رهبری کرده، کمپین موفق بوده است. نظام حال پول کمتری دارد. 
وی در انتها ادعا کرد دولت آمریکا تاکنون از رسیدن ۷۰ میلیارد دلار به ایران جلوگیری کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.