برتری پر گل پرسپولیس برابر الشارجه در نیمه نخست

تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین و مهم‌ترین دیدار خود از گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف تیم الشارجه امارات رفت که در نیمه نخست با ۳ گل حریفش را شکست داد.

هر ۲ تیم پرسپولیس و الشارجه ۷ امتیازی بودند و برای صعود نیاز به ۳ امتیاز این بازی دارند.

پرسپولیس در این بازی با ترکیب حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، بشار رسن، میلاد سرلک، احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر پای به مسابقه گذاشت.

عادل الحسانی، شاهین عبدالله، مجید سالم، کایو فرناندز، ولیتون مورایس، ایگور کورونادو، سالم سلطان الشرجی، علی الزنهانی، خالد الزنهانی، خالد عبدالرحیم و اوتابک شوکوروف هم ۱۱ بازیکنی بودند که با نظر عبدالعزیز العنبری سرمربی الشارجه پای به این مسابقه گذاشتند.

سرخپوشان بازی را هجومی آغاز کردند و موفق شدند در همان دقیقه ابتدایی بازی به گل برسند. در اولین حمله سرخپوشان در این بازی، ارسال احسان پهلوان به تیر دوم رفت تا شجاع خلیل زاده با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کند.

پرسپولیس البته در دقیقه ۴ هم می‌توانست دروازه الشارجه را باز کند که شوت احسان پهلوان پس از برخورد به پای مدافع الشارجه به کرنر رفت.

در دقیقه ۱۵ هم الشارجه سعی به باز کردن دروازه پرسپولیس داشت که شوت کورنادو با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد هم الشارجه پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شد که ضربه کورنادو راهی به دروازه لک پیدا نکرد.

در دقیقه ۲۹  جدی‌ترین خطر روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد و ولیتون مورایس با حامد لک در موقعیت تک به تک قرار گرفت که دروازه بان پرسپولیس با عکس العملی زیبا توپ را راهی کرنر کرد.

یک دقیقه بعد هم احمد نوراللهی کاپیتان امروز پرسپولیس روی در موقعیتی خطرناک مرتکب خطا شد که ضربه ایستگاهی بازیکنان الشارجه به دیوار دفاعی برخورد کرد تا این خطر نیز دفع شود.

در دقیقه ۳۴ هم روی همکاری وحید امیری عیسی آل کثیر می‌توانست دروازه الشارجه را باز کند که این توپ نیز با واکنش عدال الحسانی دروازه بان الشارجه همراه بود.

در دقیقه ۳۸ بازی نیز پاس در عرض سیامک نعتی احمد نوراللهی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد که ضربه کاپیتان سرخپوشان از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۲ روی ارسال کرنر توسط بشار رسن، عیسی آل کثیر با ضربه سر محکم و دقیق دروازه الشارجه را بار دیگر باز کرد تا اولین گل خودش با لباس پرسپولیس را به ثمر رسانده باشد.

دو دقیقه بعد، بار دیگر روی ارسال پهلوان وحید امیری اینبار با ضربه سر دروازه الشارجه را باز کند.

این مسابقه در نیمه نخست در نهایت با برتری ۳ بر صفر سرخپوشان همراه بود تا شاگردان گل‌محمدی با برتری قاطع به رختکن بروند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.