واکنش جمهوری‌خواهان به اظهارات جنجالی ترامپ

«میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت مجلس سنا در آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به اظهارات ترامپ نوشت:‌ «پیروز انتخابات سوم نوامبر در بیستم ژانویه ۲۰۲۱ مراسم تحلیف را برگزار می‌کند.» 

وی همچنین نوشت: «انتقال [قدرت] طبق معمول که هر چهار سال بعد از سال ۱۷۹۲ صورت گرفته، انجام خواهد شد.» 

دیگر جمهوری‌خواهان مطرح دولت آمریکا که به اظهارات رئیس‌جمهور کشورشان واکنش نشان داده‌اند، «میت‌ رامنی»، سناتور ایالت یوتا، «مارکو روبیو»، سناتور ایالت فلوریدا، «راب پورتمن»، سناتور ایالت اوهایو، «لیز چِنِی»، سناتور ایالت وایومینگ‌ و «جان کاتکو»، سناتور ایالت نیویورک بوده‌اند. 

آکسیوس نوشته در بیانیه‌های این جمهوری‌خواهان، هیچ کدام از آنها نام دونالد ترامپ را مستقیماً ذکر نکرده‌اند و از دلیل اینکه چرا الان درباره این موضوع صحبت می‌کنند حرفی به میان نیاورده‌اند. 

پیش از این «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخنان ترامپ در این خصوص را محکوم کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره تعهد وی به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست خوردن در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

ترامپ اما در ادامه به صورت ناگهانی صحبت‌های خود را قطع کرده و گفت باید برای پاسخ دادن به یک تماس تلفنی فوری، نشست خبری را ترک کند.

این در حالی است که رأی‌گیری زودهنگام برای انتخاب رئیس‌جمهور آمریکا از پنج روز پیش در ایالت‌های «مینه‌سوتا»، «ویرجینیا»، «داکوتای جنوبی» و «وایومینیگ» آغاز شده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.