«عبدالله المعلمی»، سفیر و نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد ادعاهای قبلی خود علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شد که این کشور اهل گفت‌وگو نیست.

این مقام سعودی چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه العربیه از نیویورک، ایران را به «اتخاذ سیاست‌های دوگانه و مخرب» در منطقه متهم و ادعا کرد که مقام‌های ایران بر خلاف اظهارات خود عمل می‌کند.

او به اظهارات امروز پادشاه سعودی و حمله تند او به ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اشاره کرد و گفت که ریاض به رغم میزبانی از رؤسای جمهور ایران طی دهه‌های گذشته، جدیت در گفته‌های آن‌ها ندید.

معلمی گفت که ایرانی‌ها حسن نیت ندارند و گفت‌وگو با تهران فایده‌ای ندارد. او گفت: «ما به دنبال گرفتن عکس یادگاری با مقامات و رؤسای ایران نیستیم. ما خواهان گفت‌وگوی واقعی هستیم که به تغییرات در میدان واقع منتهی شود».

او ایران را به «مداخله و حمایت از تروریسم» در امور کشورهای عربی مانند بحرین، عربستان سعودی و سایر کشورها متهم کرد و گفت که تهران باید از این مداخلات دست بردارد.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل همانند پادشاه سعودی مدعی شد که حمله پهپادی به تأسیسات نفتی «بقیق» و «خریص» در شهریور سال گذشته که ارتش یمن مسئولیت آن را رسماً برعهده گرفت، کار ایران بوده است.

پادشاه سعودی امروز مدعی شد که «رژیم ایران سال گذشته تأسیسات نفتی پادشاهی سعودی را هدف قرار داد و همچنان به هدف قرار دادن عربستان سعودی از طریق موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه می‌دهد».

بن عبدالعزیز ایران را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی دانست و مدعی شد که تهدید‌های ایران نیازمند موضع بین‌المللی و قاطع می‌طلبد تا مانع از توسعه تسلیحات این کشور شده و به «حمایت از تروریسم» توسط تهران پایان دهد.

او با بیان اینکه عربستان سعودی هرگز در دفاع از امنیت خود کوتاهی نخواهد کرد، بدون اشاره به لشکرکشی ریاض به یمن، ایران را به مداخله در این کشور عربی متهم کرد و گفت که عربستان سعودی هرگز یمن را در برابر مداخلات ایران تنها نخواهد گذاشت.

بن عبدالعزیز همچنین خواستار افزایش فشارهای بین‌المللی به ایران برای ممانعت از دست‌یابی این کشور به «سلاح کشتار دسته‌جمعی» شد و گفت که باید موضع قاطعانه بین‌المللی بتواند برنامه موشکی ایران را متوقف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.