«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب به وقت محلی در یک سخنرانی انتخاباتی از برخورد وحشیانه پلیس این کشور علیه خبرنگاران حاضر در اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور قدردانی کرد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا گفت،  نیروهای پلیس «آن‌ها (خبرنگاران) را از چپ و راست می‌گرفتند».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آن‌ها یکی را گرفتند و [او می‌گفت] من خبرنگارم، من خبرنگارم و [مأمور گارد ملی در پاسخ ‌گفت]، بزن به چاک! آن‌ها او را مثل یک بسته کوچک ذرت بو داده به گوشه‌ای پرت کردند».

ترامپ در ادامه گفت: «منظورم این است که، صادقانه بگویم، وقتی می‌بینی که این مسخره‌بازی‌ها اینقدر طول می‌کشد، دلت نمی‌خواهد این کار را بکنی اما واقعاً صحنه زیبایی است. واقعاً صحنه زیبایی است».

اشاره ترامپ در این سخنرانی به ویدئویی است که در آن نیروهای پلیس آمریکا بعد از نزدیک شدن به «جوسی هوانگ» خبرنگار «اِل‌اِی ایست»، «رادیو کی‌پی‌سی‌سی» و «ان‌پی‌آر» (رادیو ملی آمریکا) مستقر در شهر لس‌آنجلس، با خشونت به او دستبند زده و بی توجه به فریادهای وی درباره خبرنگار بودنش، این زن خبرنگار را ابتدا به خودروی پلیس می کوبند و سپس با صورت روی کف خیابان می‌خوابانند.

ترامپ پیش از این بارها رسانه‌هایی که به پوشش اخبار مربوط به اعتراضات ضد نژاد پرستی در آمریکا می‌پردازند، رسانه‌های اخبار جعلی و دشمن ملت آمریکا خطاب کرده است.

همچنین رئیس جمهور آمریکا به صورت تمام قد از گارد ملی و مأموران فدرال که به سرکوب معترضان می پردازند دفاع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.