دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی حدودا هفت دقیقه‌ای خود در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل به پاندمی کرونا و دیگر موضوعات مختلفی که آمریکا و جهان با آنها مواجه هستند، پرداخت اما هیچ اشاره‌ای به کره‌شمالی در بحبوحه مذاکرات اتمی متوقف شده با پیونگ‌یانگ نکرد.

از سال ۲۰۱۷ میلادی که ترامپ رهبری آمریکا را بر عهده گرفته، این نخستین بار است که وی در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به کره‌شمالی اشاره‌ای نکرد. وی اوایل سال جاری میلادی در جریان نطق سالانه خود نیز به این کشور کمونیست اشاره‌ای نکرد.

ترامپ در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۷ میلادی به کره‌شمالی درباره "نابودی کامل" هشدار داد و کیم جونگ اون، رهبر این کشور را در بحبوحه افزایش تنش‌ها در پی ششمین و آخرین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ "مرد موشکی" خطاب کرد.

حتی هنگامی که روابط آمریکا-کره‌شمالی رو به بهبودی رفت، ترامپ در سخنرانی‌هایش در سازمان ملل پرداختن به کره‌شمالی را از دست نداد، خواه با تحسین این کشور کمونیست به خاطر مشارکت در مذاکرات، خواه با درخواست از آن برای همکاری بیشتر.

ترامپ در دومین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ میلادی که به دنبال نشست تاریخی‌اش با کیم در سنگاپور صورت گرفت، اشاره کرد که آمریکا و کره‌شمالی برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ترامپ سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن آنکه از کره‌شمالی خواست تا تسلیحات اتمی خود را کنار بگذارد، گفت: کره‌شمالی زمانی که این کار را انجام دهد ظرفیت و پتانسیل بی‌حد و حصری برای توسعه و پیشرفت دارد.

ترامپ و کیم دومین نشست دوجانبه خود را فوریه سال گذشته برگزار کردند اما این نشست بدون توافقی پایان یافت. ترامپ و کیم آخرین بار ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی در داخل منطقه غیرنظامی که دو کره را از هم جدا می‌کند، با یکدیگر دیدار کردند. مذاکرات آنها از آن زمان به حالت تعلیق درآمده است.

گرچه ترامپ در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل به کره‌شمالی اشاره‌ای نکرد، اما روزانه در سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش نشست‌هایش با کیم را خاطرنشان کرده و به خاطر جلوگیری از آنچه که خود یک جنگ حتمی با کره‌شمالی خطاب کرده، اعتبار جمع می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.