محمدباقر قالیباف با حضور در برنامه تلویزیونی روایت حبیب ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: همه ما و ملت ما چه آن هایی که بعد دوران دفاع مقدس به دنیا آمدند و چه افرادی که در دفاع مقدس بودند مدیون شهدا و جانبازان هستیم. ما هیچکدام یکدیگر را از قبل نمی شناختیم. در عملیات فتح المبین بنده اولین بار حاج قاسم را دیدم در حد اینکه ایشان آقای سلیمانی هستند. از عملیات بیت المقدس باهم دیگر خیلی آشنا شدیم. بعد دوران دفاع مقدس نیز این ارتباط تنگاتنگ ادامه یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: اولین آشنایی در دوران دفاع مقدس و در جبهه بود. در دوران دفاع مقدس واقعا شایسته پروری و شایسته سالاری بود. متاسفانه این امر امروز در سیستم های مدیریتی یا نیست یا ناقص و ضعیف است. آنجا چون میدان عمل بود افراد در میدان عمل انتخاب می شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فرماندهان در شرایط سخت در میدان ایستاده بودند. در جبهه فرهنگ بیا و برو متفاوت با تمام دنیا بود. صبح عملیات همه بچه های رزمنده چه در خط موفق شده بودند و چه نه؛چه فرمانده لشکر و چه تک نفر همه کنار هم پشت خاک ریز بودند. شهید سلیمانی در عملیات فتح المبین بروز و ظهور پیدا کرد. لشکر ثارالله که فرماندهی آن با حاج قاسم سلیمانی بود یکی از تاثیر گذار ترین لشکرها بود. ایشان یکی از فرمانده های سرشناس دوران جنگ هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: همه ویژگی ها و شخصیت حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت. حاج قاسمی که در ۶۳ سالگی به شهادت رسید با حاج قاسمی که در ۲۵ سالگی به شهادت رسید مراحلی را طی کرد. شخصیت حاج قاسم سلیمانی در سه دهه شکل گرفت. اولی در دوران دفاع مقدس بود که اساس چهارچوب شخصیت حاج قاسم را شکل داد. دهه بعدی مربوط به فعالیت ایشان در شرق کشور بود. بیش از دو دهه هم با تجربه دوران دفاع مقدس شخصیت ایشان برجسته تر شد.

وی افزود: مهم ترین موضوع در دوران دفاع مقدس که شخصیت رزمنده و فرماندهان ما را شکل داد این بود که فرماندهان و بچه ها باور داشتند به سنت های الهی و به آن ایمان داشتند. یعنی ایمان داشتند نمی گفتند حزب بعث و صدام و فرانسه چی دارد این ها موضوع ما نبود. هدف ما این بود هرچه داریم گرچه قلیل جمع کنیم و به دشمن بتازیم.خداوند نیز پیروزی را به ما وعده داده است. این فرهنگ حاج قاسم را حاج قاسم کرد. سنت های الهی مبنای کار بود. اینکه ما می بینیم در نیروی قدس دوستان رزمنده ما که علیه رژیم صهیونیستی می جنگند چه شیعیان و چه اهل سنت به حاج قاسم عشق می ورزند به خاطر باورهایی بود که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.