ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و از طراحان طرح اصلاح قانون انتخابات در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: این طرح هم اکنون در جلسه کمیسیون در حال بررسی نهایی است و سپس برای ارسال به هیئت رییسه، اصلاح و جمع بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، عصر امروز طرح اصلاح قانون انتخابات تقدیم هیئت رییسه مجلس می‌شود، در پاسخ به این سوال که واکنش کمیسیون به انتقاد متخصصان و کارشناسان درباره طرح اصلاح قانون انتخابات چه بود، تصریح کرد: ما این طرح را با توجه به نظراتی که منتقدین داشتند، مجددا بررسی و برخی اصلاحات را اعمال کردیم.

ابوترابی در پاسخ به این سوال که مثلا درباره سن کاندیداها که منتقدین زیادی داشت چه اصلاحی صورت گرفته است، گفت: این مورد را بررسی کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که حداقل سن 45 و حداکثر 70 برای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که مبنای علمی عدد 45 و 70 برای ریاست جمهوری مباحث فیزئولوژیک، روانشناختی یا تجربی بوده یا مسائل دیگر، گفت: مبنای ما تصمیم و رای کمیسیون بود که مورد تصویب قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.