وزارت دفاع ترکیه به کشته شدن یک نظامی آذربایجانی توسط ارمنستان واکنش نشان داده و به ارمنستان هشدار داد که بازی با آتش را متوقف کند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر دفاع ترکیه نیز از ارمنستان خواست تا تجاوزات خود به آذربایجان را متوقف کند.

وی در پیامی در توئیتر با اشاره به این موضوع، تاکید کرد که ترکیه در کنار آذربایجان قرار دارد.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان نیز روز گذشته با اشاره به ارمنستان خبر داد:«آنها در حال آماده شدن برای یک جنگ جدید هستند. آنها نیروهای خود را نزدیک خط مرزی متمرکز می‌کنند. ما همه چیز را می‌بینیم و مراقب اوضاع هستیم. البته ، ما از خود دفاع خواهیم کرد.»

تنش‌ها میان ارمنستان و آذربایجان طی روزهای گذشته افزایش یافته است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه اعلام کرد که پدافند این کشور عصر یکشنبه یک پهپاد ارمنستانی را که با ورود به حریم سرزمینی جمهوری آذربایجان مشغول انجام عملیات شناسایی بود، هدف قرار داد و ساقط کرد.

این اولین باری نیست که از ماه جولای و شدت گرفتن تنش‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نیروهای نظامی آذربایجانی پهپادهای ارمنستانی را ساقط می‌کنند. ارتش ارمنستان 12 جولای (22 تیر) آتش‌بس با جمهوری آذربایجان را نقض و با حملات خمپاره‌ای مواضع کشور همسایه را هدف قرار داد و این اقدام بعد از حمله تلافی جویانه باکو و متحمل شدن تلفات، نیروهایش را از مرز عقب کشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.