در ادامه هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، از گروه C پرسپولیس‌ ایران از ساعت ١٨:٣٠ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به مصاف الدحیل قطر رفت که این دیدار در نهایت با برتری تیم قطری به پایان رسید.

تک گل دیدار را المعز علی در دقیقه از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

نیمه نخست

در ١۵ دقیقه نخست این دیدار، قرمز پوشان عملکرد بهتری از خود ارائه کردند و توانستند نسب به حریف فرصت گل بهتری را ایجاد کنند اما در مقابل الدحیل هم سعی داشت فرصت گلزنی ایجاد کند که در این امر موفق نبود.  

در دقیقه ٩ سبز پوشان الدحیل صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و در ادامه رامین رضاییان سعی کرد با استفاده از این فرصت دروازه پرسپولیس را با خطر روبه‌رو کند که ارسال او مستقیم به بیرون رفت.

در ادامه در دقیقه ١١ با حرکت خوب احسان پهلوان از سمت چپ، وحید امیری درون محوطه جریمه الدحیل به توپ رسید اما شوت او با دخالت دروازه‌بان راهی کرنر شد. در دقیقه ١۶ نیز عیسی آل‌کثیر با یک چرخش و شوت قصد داشت دروازه الدحیل را باز کند، اما شوت او از بالای دروازه به اوت رفت.

در ادامه این دیدار شاهد بازی درگیرانه از دو تیم بودیم و در بعضی از دقایق، بازیکنان با خطاهای شدید یکدیگر را متوقف می‌کردند.

در دقیقه ٢٨ المعز علی خطای شدیدی روی سیامک نعمتی انجام داد که همین امر موجب اعتراض شدید شجاع خلیل‌زاده شد. داور هم به خاطر این اعتراض مدافع پرسپولیس را با کارت زرد جریمه کرد.

در لحظات پایانی، پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و در ادامه بشار رسن تلاش کرد با استفاده از این فرصت دروازه الدحیل را باز کند اما شوت او از بالای دروازه راهی اوت شد.

نیمه دوم

در نیمه دوم این دیدار، شاگردان گل‌محمدی بازی را هجومی آغاز کردند اما موقعیت گلی که در ابتدای کار نصیب آل‌کثیر شد، با بی دقتی این بازیکن به گل تبدیل نشد.

در ادامه در دقیقه ۵٨ ارسال المعز علی به درون محوطه جریمه پرسپولیس با برخورد شجاع خلیل‌زاده و ادمیلسون جونیور همراه بود که داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد. المعز علی هم با استفاده از این فرصت در دقیقه ۶٠ گل نخست تیمش را به ثمر رساند.

دقایقی پس از پنالتی الدحیل، آل‌کثیر فرصت بسیار خوبی به دست آورد اما شوت او را دروازه‌بان الدحیل در دو مرحله مهار کرد. 

در ادامه این دیدار گل‌محمدی سعی داشت با تعویض‌های خود بازی را هجومی کند و گل خورده را جبران کند اما دفاع خوب الدحیل اجازه ایجاد فرصت گل را نمی‌داد. 

در دقایق پایانی بازی پرسپولیس فشار خود را روی دروازه الدحیل بیشتر کرد و چند ضربه ایستگاهی هم به دست آورد اما نتوانست از این فرصت‌ها استفاده کند. همچنین اتفاقی در محوطه جریمه الدحیل رخ داد که پرسپولیسی‌ها معتقد به پنالتی بودند اما داور با آنها هم‌رأی نبود.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی (٧١ امید علیشاه)، حسین کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا (٧١ علی شجاعی)، میلاد سرلک (۶۵ احمد نورالهی)، احسان پهلوان، بشار رسن، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر (۶۵ آرمان رمضانی). 

ترکیب الدحیل: محمد احمد البکری، مهدی بن عطیه، احمد یاسر، لوئیز جونیور، ادمیلسون جونیور (٧۵ اسماعیل محمد)، کریم بوضیاف (٧۵ خالد محمد)، عبدالله الاحرک (۸۸ علی عفیف)، سلطان البریک، المعز علی، دودو ادواردو رودریگوئز (۶٨ محمد مونتاری) و رامین رضائیان.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.