بانکوک تایمز، کشور هند که دارای ۱.۳ میلیارد جمعیت است تاکنون ۵.۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسانده که ۱۰۰ هزار مورد جدید هستند و روزانه بیش از هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می‌دهند؛ با این وجود مقام‌های این کشور و در راس آن «نارندا مودی» نخست‌وزیر هند تمایلی به افرایش محدودیت‌ها ندارند و بنای تاریخی تاج‌محل، مهم‌ترین جاذبه گردشگری این کشور را به روی گردشگران باز کرده‌اند.

برخی از متخصصان در هند معتقدند گرچه در این کشور روزانه از بیش از یک میلیون نفر تست کرونا گرفته می‌شود اما این همچنان کافی نیست و تعداد واقعی مبتلایان چیزی فراتر از آمارهای اعلام‌شده است. پیش‌بینی می‌شود هند جای آمریکا را در رتبه نخست بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بگیرد.

تاج‌محل از حدود شش ماه پیش (۱۷ مارس) تعطیل شده و حالا بار دیگر با قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و سقف حضور پنج‌هزار نفر در روز (یک‌چهارم تعداد بازدیدکنندگان معمول) بار دیگر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این بنای مرمری سالانه بیش از هفت میلیون گردشگر جذب می‌کند. 

بنای تاریخی «تاج‌محل» در قرن هفدهم میلادی به‌ دستور یکی از پادشاهان ایلخانی به نام شاه‌جهان برای اثبات علاقه‌اش به همسرش در مدت ۲۲ سال ساخته شد و از قرن هفدهم تاکنون به عنوان نماد عشق در هند شناخته می‌شود. این سازه متقارن با استفاده از ۲۰ هزار قطعه‌سنگ مرمر روی سکویی عظیم از مرمر بنا شده است.

تاج‌محل که گفته می‌شود سرمعمار آن ایرانی بوده در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.