دومین جمهوری‌خواه سنا روز یکشنبه با برنامه ترامپ مبنی بر رأی‌گیری فوری برای جایگزینی "روث گینزبرگ"، قاضی لیبرال که روز جمعه درگذشت، مخالفت کرد. چنین انتصابی از سوی رئیس جمهور، در صورتی که مورد تأیید سنا قرار گیرد، اکثریت ۶-۳ محافظه‌کار را تقویت می‌کند که می‌تواند دهه‌ها بر قانون و زندگی آمریکایی‌ها تأثیر بگذارد.

بایدن که در نظرسنجی‌های ملی از ترامپ سبقت گرفته، در فیلادلفیا گفت: صدای رأی‌دهندگان این کشور باید شنیده شود... آن‌ها کسانی هستند که قانون اساسی مورد تصورشان باید تصمیم بگیرد چه کسی قدرت برای این انتصاب را دارد. مسدود کردن این انتصاب برای سنا، فقط اعمال قدرت سیاسی خام است.

بایدن گفت که در صورت برنده شدن در انتخابات ۳ نوامبر، او باید شانس این را داشته باشد که قاضی بعدی دیوان عالی را انتخاب کند.

بایدن ایده انتشار اسامی نامزدهای بالقوه را رد کرد و گفت این کار، به نحوی که ترامپ انجام داده، می‌تواند تأثیر نادرستی بر تصمیم‌های این افراد در نقش‌های کنونی‌شان در دادگاه داشته باشد و آن‌ها را در معرض "حملات سیاسی بی‌وقفه" قرار دهد.

وی وعده خود مبنی بر نامزد کردن یک زن آفریقایی-آمریکایی برای دیوان عالی را، که یک اولین در تاریخ خواهد بود، در صورتی که شانس چنین کاری داشته باشد، تکرار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.