روزنامه «ساندی تایمز» انگلیس در گزارشی ادعا کرده تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد کره شمالی خود را برای نمایش بهترین سلاح‌هایش در رژه نظامی ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد حزب کارگران کره آماده می‌کند و احتمالاً موشک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» خود را که مدت‌هاست درباره آن نگرانی وجود دارد، در این مراسم به نمایش خواهد گذاشت

به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از ساندی تایمز، در تصاویری که محل آمادگی برای رژه را نشان می‌دهد، نصب سازه‌های بزرگ موقتی دیده می‌شود که می‌توانند جدیدترین وبزرگترین موشک‌های دوربرد این کشور را پنهان کنند.

در گزارش‌ها به نقل از ناظران کره شمالی نقل شده که هواسونگ-۱۵ نوع جدید سیستم تسلیحات موشکی بالستیک قاره‌پیماست که آمریکا معتقد است می‌تواند به هر نقطه از این کشور برسد.

به نوشته اسپوتنیک، کره شمالی هواسونگ-۱۵ را که بنابر تخمین‌ها تا مسافت ۱۳ هزار کیلومتری قابل شلیک است، در نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش کرد. سال گذشته در ارزیابی‌های نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی اذعان شد که موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۵ می‌تواند هر نقطه‌ای از آمریکا را هدف قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.