روز گذشته بود که کمپین "Més que una Moció" اعلام کرد توانسته ۲۰۶۸۷ رای عدم اعتماد علیه جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا جمع کند و اسناد و مدارک لازم مربوط به امضاها را نیز به باشگاه کاتالان ارائه داد.

قرار است طی ۱۰ روز آتی هیئت مدیره بارسلونا در مورد این امضاها اعتبارسنجی کند و سپس اعضای رسمی باشگاه باید در مورد ادامه کار بارتومئو و هیئت مدیره فعلی رای دهند. در صورت شرکت حداقل ۱۰ درصد اعضا و کسب دو سوم آرا بر ضد رئیس فعلی، او برکنار و انتخابات زودهنگام به انجام خواهد رسید.

روزنامه اسپورت خبر داده است که بارتومئو تا پیش از این، تحت هیچ شرایطی قصد استفعا نداشت اما طبق اعلام منابع نزدیک به باشگاه براسلونا، او از شب گذشته با واقعیت تلخی روبرو شده است. بارتومئو انتظار نداشت که موج مخالفت با او چنین شدید باشد و در حالی که به ۱۶۲۵۰ رای اعضای رسمی باشگاه نیاز بود، بیش از ۲۰ هزار نفر خواهان برکناری او شوند.

بارتومئو از شب گذشته به استعفا فکر می کند و معتقد است شاید الان بهترین زمان برای کناره گیری باشد تا مسیر برای انتخابات زودهنگام هموار شود. این تصمیم قطعی نیست ولی بارتومئو به صورت جدی در حال فکر کردن به آن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.