اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط 500 ساله دو کشور گفت: مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین  پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است.

وی با توجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس یازدهم، بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی سازی روابط امارات ‌‌و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و‌ تحقیر آمیز  آمریکا در این موضوع دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت. 

وی افزود: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در ثبات بخشی و امنیت در معادلات منطقه‌ای عنوان کرد: اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش می داند. 

وی همچنین با اشاره به این که ایران کشوری بزرگ و تاریخی و تمدنی است و نقش ایران در منطقه مهم است بیان داشت: اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش مراودات و همکاری دو کشور را موجب خواهد شد و وین نسبت به تقویت تعاملات دو کشور از مسیر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد.

در این دیدار آخرین مناسبات پارلمانی ، دوجانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات انتخاباتی آمریکا و‌ وضعیت عراق ، سوریه، افغانستان و یمن مورد توجه قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.