شرکت غول حوزه فناوری در نسخه iOS ۱۴ خود که روز چهارشنبه به شکل کاملا رسمی از آن رونمایی کرد، برای اپل موزیک (Apple Music) هم قابلیت‌های جدیدی در نظر گرفته است. حالا با این قابلیت‌های جدید رقابت میان اسپاتیفای (Spotify) و اپل بر سر جذب کاربران سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی خود بالا می‌گیرد. هرچند اپل به دلیل بهره‌مندی از کوشی‌های آیفون رقابت نابرابری را با اسپاتیفای آغاز کرده است که باعث شده غول سوئدی از این شرکت به دلیل عدم پایبندی به مقررات آنتی‌تراست (ضد انحصار) شکایت کند. اما نهایتا توانایی این اپلیکیشن‌هاست که تعیین خواهد کرد برتری در بازار از آن کدام است.

در این گزارش برخی از قابلیت‌های جدید نسخه تازه‌ی اپل موزیک را برای شما توضیح می‌دهیم که جذابیت‌های این سرویس را دو چندان می‌کنند. اولین قابلیت جدید آن ایجاد ابزارکی است که آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و پلی‌لیست‌های اخیرا پخش شده را برای شما ارائه می‌دهد که با لمس کردن ویجت برنامه اپل موزیک باز شده و شروع به پخش موسیقی نمایش داده شده برای شما می‌کند.

ios-14

حالا گوش کن...Listen Now

اپل تب For You را در نسخه جدید به روزرسانی کرده و با نامی جدید ارائه داده است: Listen Now.

یکی از انتقادات رایج کاربران اسپاتیفای به اپل موزیک پلی‌لیست‌ها و قابلیت‌های کشف آن در این اپلیکیشن است که به اندازه کافی جالب و مناسب نیست. حالا اپل با افزودن Listen Now ظاهرا سعی کرده است که با تمرکز بیشتر بر روی شخصی سازی این مشکل را برطرف کند. این تب شامل برترین موسیقی‌ها، پلی‌لیست‌های منظم بر اساس سلیقه شما، Stations For You با تمرکز بر هنرمندانی که شما فالو می‌کنید و ترکیب‌های سفارشی ویژه‌ای چون میکس دوستان و میکس موسیقی‌های جدید است.

در نسخه جدید این اپلیکیشن برای بخش Listen Now تنوع بصری خوبی اضافه شده است و از سبک هنری جدیدی برای پوسترها استفاده شده است. توسعه دهندگان معتقدند در آپدیت جدید این بخش به محبوب ترین قسمت اپل موزیک تبدیل می‌شود و به همین دلیل آن را در بالای تب‌های دیگر اپلیکیشن قرار داده‌اند و بخش Library به جایگاه چهارم تب‌ها منتقل شده است.

Image

تقلب اپل از روی دست اسپاتیفای

بی‌تردید این ویژگی مخصوص اسپاتیفای است، به گونه‌ای که حتی توسعه دهندگان اپل برای توضیح این قابلیت در ابتدا گفته‌اند که این ویژگی برتر اسپاتیفای است اما از ورژن اپل آن نیز کاربران به همان شکل استقبال خواهند کرد. اپل موزیک با افزودن یک دکمه ∞ به صفحه صف بندی، تمام آهنگ‌ها، آلبوم‌ها و پلی لیست‌هایی که برای پخش در صف انتخاب کرده‌اید را نادیده می‌گیرد و شروع به پخش بی وقفه موسیقی می‌کند. البته آهنگ‌هایی که پخش می‌شوند درست شبیه همان چیزی هستند که شما در حال گوش دادن به آن بوده‌اید و با جلو رفتن از هر آهنگ این نسبت را با آهنگ قبلی حفظ می‌کند. این قابلیت بسیار جذاب را کاربران اسپاتیفای به خوبی می‌شناسند و با استفاده از آن احتمالا خواهید توانست بسیاری از آهنگ‌های موردعلاقه جدید یا هنرمندان جدیدی را کشف کنید که به زودی در لیست مورد علاقه‌های خود اضافه کنید!

IMG_1948

تغییرات اساسی در نسخه آی‌پد

نسخه آی‌پد این اپلیکیشن در به روزرسانی جدید بسیار دوست داشتنی خواهد بود. اپلیکیشن آی‌پد موزیک بالاخره از شر نسخه کوچک شده بودن طرح آیفون رها شده است. در iPadOS 14 برنامه موزیک یک نوار کناری جدید دارد که سرعت شما را بسیار بالا می‌برد. حالا از هر کجای برنامه بخواهید می‌توانید در یک لحظه به پلی‌لیست‌ها، ایستگاه‌های رادیویی و یا هر جای دیگری از اپلیکیشن جابه‌جا شوید. در بخش موسیقی در حال پخش نیز در نسخه آی‌پد اپلیکیشن موزیک تغییراتی جدی و مفید ایجاد شده است که این برنامه را جذاب تر از قبل کرده است.

apple-music-ipad

تجربه جدید جستجوی موسیقی

در نسخه iOS14 اپلیکیشن موزیک طراحی جدیدی برای تب جستجو انجام شده است. برای مثال حتی قبل از اینکه شما در این تب چیزی تایپ کنید برای شما برخی از  دسته‌بندی‌های محبوب و مقطعی پیشنهاد می‌شود که برای کسانی که به دنبال الهام گرفتن برای جستجو هستند بسیار قابلیت مفیدی است. بخش تکمیل خودکار چیزی که در حال نوشتن آن هستید بسیار غنی‌تر شده است. نتایج هر جستجو را برای شما به شکل نوینی نشان داده می‌شود؛ این گونه که در ابتدای نتایج هر جستجو، عناوین برتر را که ترکیبی از آهنگ‌ها، هنرمندان، پلی‌لیست‌ها و موارد دیگری را در یک لیست واحد و بر اساس مرتبط بودن مرتب شده‌اند به شما نمایش داده می‌شود.

اپل همچنین در این نسخه جستجو در Library را بسیار آسان تر کرده است و شما در هر قسمتی از Library باشید تنها با پایین کشیدن انگشت خود بر روی صفحه وارد بخش جستجو می‌شوید و با این کار می‌توانید بر اساس زمینه فعلی در حال پخش خود نتایج را در صورت تمایل فیلتر کنید تا سریع تر به هنرمند یا آلبومی که به دنبال آن هستید دسترسی پیدا کنید.

apple-music-search

این مطلب برایم مفید است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.