به گزارش  «اینترفکس»، "مایکل پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا، شب گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "دومنیک راب" وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد، ایالات متحده از همه کشورها، و در وهله نخست از روسیه، می‌خواهد تا به استقلال و حاکمیت بلاروس احترام گذاشته و در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

پامپئو همچنین خواستار آن شد که مقامات بلاروسی خشونت علیه کسانی که در اقدامات اعتراض آمیز شرکت می‌کنند را متوقف کرده و به حق آنها در بیان نظرات خود احترام بگذارند.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما در جریان مذاکرات خود، موضوع نیاز به احترام به حاکمیت بلاروس توسط همه کشورها، به ویژه روسیه را مورد بحث قرار دادیم. معترضین بلاروسی به جعل نتایج انتخابات در کشورشان، واقعاً به همه ما الهام داده‌اند.»

علاوه بر این، وی خواستار آزادی شهروند آمریکایی از زندان‌های مینسک شد که "بطور غیرقانونی" بازداشت شده است.

پامپئو تأکید کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان اعمال تحریم‌های مضاعف علیه بلاروس با هدف تأمین توجه کافی و اطمینان از ادامه تمرکز بر تحقق آرمان‌های مردم بلاروس هستند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی شنیده می‌شود که کشورهای غربی، دائما در بحران داخلی در بلاروس دخالت کرده و مردم این کشور را برای ادامه اعتراضات تشویق می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.