دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم اکنون در کاخ سفید در حال دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

رئیس جمهور آمریکا در این دیدار گفت: امروز روزی تاریخی برای تحقق صلح در خاورمیانه است. ۵ و یا ۶ کشور دیگر به توافق با اسرائیل خواهند پیوست. ایران پس از انتخابات آمریکا برای توافق جدید اقدام می کند!

وی اعلام کرد: مذاکراتی با پادشاه و ولیعهد سعودی داشتم. آنها روشنفکر هستند و به روند صلح خواهند پیوست!

وی در ارتباط با پکن و مسکو نیز گفت: چین و احتمالاً روسیه هیچ چیزی را بیش از رئیس‌جمهور شدن جو بایدنِ خوب‌آلو دوست ندارند.؛ چون اگر جو بایدن پیروز شود، آنها ایالات متحده را تصاحب خواهند کرد.

در ادامه نیز مراسم امضای توافق ننگین سازش آغاز شد.

این مراسم با حضور هیأت اماراتی به ریاست عبدالله بن زاید وزیر خارجه این کشور، هیأت بحرینی به ریاست عبداللطیف الزیانی و هیأت رژیم صهیونیستی به ریاست نخست وزیر این رژیم در محوطه کاخ سفید و با حضور ترامپ آغاز شد.

ترامپ در سخنانی در این مراسم گفت: از وزیر خارجه امارات و وزیر خارجه بحرین متشکرم. اینجائیم تا برای تغییر مسیر تاریخ گردهم آئیم و روز جدید خاورمیانه را جشن بگیریم. قدم بزرگی را به سوی صلح و موفقیت برداشتیم. این مقامات، تا دقایقی دیگی توافق صلحی را امضاء می کنند که در تاریخ بی سابقه بوده است!

وی افزود: اسرائیل، امارات و بحرین سفارتخانه هایشان را تأسیس و سفرائشان را مبادله خواهند کرد. آن ها در حوزه های مختلفی با هم همکاری خواهند کرد. این توافق باعث می شود تا مسلمانان با آرامش در مسجد الاقصی عبادت کنند!!این توافقات من جمله یک صلح جامع را در منطقه شکل می دهد؛ کاری که بعضی ها فکر می کردند دست یافتنی نیست؛ من به این دست اورد برجسته تبریک می گویم.

ترامپ گفت: ۵۴ کشور مسلمان و عربی، من از همه آن ها می خواهم تا مشکلاتشان را با اسرائیل کنار بگذارند و با هم برای هدف صلح و امنیت گردهم آیند. ملت های منطقه خود باید برای آینده شان تصمیم بگیرند. ما همکاری را به درگیری و بهروز ی را بر فقر ترجیح می دهیم. مسلمانان  و دیگر ادیان می توانند با صلح در کنار هم زندگی کنند. به مردم امارات و بحرین تبریک می گویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.