خرید نفت خام ایران توسط ونزوئلا برای اولین بار

به گزارش بلومبرگ بر اساس یک گزارش و شخصی که از اوضاع آگاه است، این کشتی با نام «هانی» (عسل)، سیگنال ماهواره‌ای خود را خاموش کرده و در روز شنبه  آغاز به تخلیه حدود 2 میلیون بشکه نفت از پارس جنوبی در بندر خوزه ونزوئلا کرد.

عسل از پارس جنوبی، ترکیب با نفت ونزوئلا و تولید مری ۱۶

به نقل از این سایت خبری، این محموله به احتمال زیاد توسط شرکت دولتی نفت PDVSA برای ترکیب با نفت تار مانند ونزوئلا جهت کمک به تقویت تولید نفت در کمربند روغن اورینوکو استفاده خواهد شد.

عضو بنیان‌گذار اوپک، ونزوئلا، صاحب بزرگ‌ترین ذخایر نفتی جهان، پس از قطع دسترسی  به تجهیزات و خریداران نفت خود در نتیجه تحریم‌های ایالات متحده، در تلاش است تا از کاهش تولید خود جلوگیری کند. بر اساس داده های اوپک و دولت که توسط بلومبرگ جمع آوری شده، میزان تولید در ژوئیه به ۳۳۹ هزار بشکه در روز کاهش یافته است که کمترین میزان تولید از دهه ۱۹۱۰ است.

 

اگرچه سابقاً ونزوئلا از ایران بنزین خریداری کرده، این اولین بار است که ونزوئلا از ایران نفت خام وارد می کند،  این همچنین اولین واردات نفت این کشور از آوریل ۲۰۱۹ است. آخرین با در سال ۲۰۱۹ محموله‌ای از نفت نیجریه «آگبامی» را برای مخلوط کردن با نفت سنگین خود و تولید Merey ۱۶ (ترکیب صادراتی مخصوص کشور ونزوئلا) وارد کرده بود.

به نوشته بلومبرگ این واردات نفت جهت جبران کاهش تولید نفت سبک ونزوئلا استفاده می شود و همچنین مانند سال ۲۰۱۹  برای تولید Merey ۱۶ استفاده می شود، یا به عنوان ماده رقیق کننده با انواع چسبناک نفت خام ونزوئلا مخلوط می‌شود تا باعث سبک‌تر شدن و بازاریابی بهتر شود.

گسترش تجارت تهران و کاراکاس در نتیجه تحریم‌های ترامپ

در چند هفته گذشته ایالات متحده تحریم‌ها را با شتاب آغاز کرده و فرصت کمی برای همکاری شرکت‌ها با دولت رئیس جمهور نیکولاس مادورو باقی گذاشته است. ماه گذشته، ایالات متحده در اقدامی بی سابقه از سوی دولت ترامپ چهار تانکر حامل بنزین ایرانی را که به ونزوئلا می رفتند، توقیف کرد. وزارت دادگستری آمریکا در آن زمان گفت: این نفت‌کش‌ها ۱.۱ میلیون بشکه نفت را حمل می کردند که پس از کمک «شرکای خارجی» توقیف شد.

56

 به گزارش بلومبرگ، پس از قطع ارتباط شرکت‌های روسی  و مکزیکی، دولت کاراکاس تجارت خود را با ایران گسترش داده است. تاکنون امسال تهران 1.5 میلیون بشکه بنزین به PDVSA و مواد غذایی برای اولین سوپرمارکت ایرانی در کشور آمریکای جنوبی عرضه کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.