محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق  ضمن حمایت از توصیه‌های آیت‌الله سیستانی در دیدار با جینین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، توییت کرد: برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف، مبارزه واقعی و نه لفظی با فساد، اعمال قانون، بازگرداندن اقتدار کشور، جمع‌آوری سلاح‌های خارج از دسترس دولت، تحقق حاکمیت کشور و مخالفت با دخالت‌های خارجی اصولی که مرجعیت عالیقدر بر آنها تاکید کرد، بیانگر خواسته‌های مردم عراق هستند.

الحلبوسی افزود: ما از گذشته برای ایجاد کشور شهروندان و نهادها تلاش کرده‌ایم و هنوز همم در همین راستا تلاش می‌کنیم و به این راه ادامه خواهیم داد.

آیت ‌الله سیستانی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل ضمن اعلام حمایت خود از برگزاری انتخابات زودهنگام در تاریخ تعیین شده‌ (ژوئن ۲۰۲۱)، بر لزوم رعایت شروط آن که موجب اعتبار و اطمینان نسبت به نتایج آن می‌شود، تحقق برنامه‌های دولت در زمینه اجرای عدالت اجتماعی، تحت تعقیب قرار دادن مجرمان ومبارزه با فساد، تقویت عملکرد نیروهای امنیتی، تحقق اقتدار کشور و انحصاری کردن سلاح برای دولت تاکید کرد.

این توصیه‌های آیت الله سیستانی با استقبال برهم صالح، رئیس جمهور عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور مواجه شده و هر دو بر حمایت خود از برگزاری انتخابات زودهنگام آزاد و شفاف تاکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.