مرکز اطلاع رسانی سازمان الحشدالشعبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای تیپ ۴۱ بسیج مردمی بامداد دوشنبه به حمله بقایای گروه تروریست داعش در منطقه «تل الذهب» در جنوب سامرا پاسخ دادند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای تیپ ۴۱ با آتش پرحجم شبیخون تروریست ها را دفع کردند و عناصر داعش را فراری دادند.

در همین پیوند، نیروهای الحشد الشعبی جمعه گذشته با موشک و گلوله خمپاره محل تجمع تروریست‌های داعش در مناطق شمالی سامرا را در هم کوبیدند.

این حمله به دنبال دریافت اطلاعاتی از وجود تروریست ها در این مکان از سوی نیروهای تیپ ۳۱۳ الحشدالشعبی انجام شد.

شهرستان سامرا از توابع استان صلاح الدین در شمال بغداد از کانون های مهم تحرک گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

داعش ۱۳ اردیبهشت گذشته به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب «سامرا» دست به حمله غافلگیرانه علیه نیروهای الحشدالشعبی زد که در پی آن ۱۱ نفر شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.  

عناصر داعش ۱۰ مرداد نیز در شبیخون به نیروهای امنیتی در شمال سامرا دو نظامی عراقی را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند. 

در ماه‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه میان استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در چهار ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده است، ده ها عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.