بنابر اعلام آژانس سلامت عمومی کانادا طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور گزارش نشده که از پانزدهم ماه مارس برای اولین بار بوده است.

مجموع موارد مرگ و میر ناشی از کروناویروس در کانادا تا روز گذشته (یازدهم سپتامبر) ۹۱۶۳ مورد بوده که نسبت به روز قبل آن تغییری نداشته است. همچنین طبق آمار، تعداد موارد مثبت نیز در روز گذشته ۷۰۲ مورد افزایش داشته و به رقم ۱۳۵ هزار و ۶۲۶ مورد رسیده است.

به رغم تسهیل محدودیت های کرونایی در بیشتر ایالت های کانادا و بازگشایی مدارس، موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور طی روزهای اخیر افزایش ناچیزی داشته است. همچنین مقامات این کشور در حالت آماده باش هستند تا از شیوع جدید بیماری جلوگیری کنند و ایالت هایی از جمله بریتیش کلمبیا محدودیت های جدیدی را برای مقابله با گسترش ویروس اعمال کرده اند.

در حال حاضر وضعیت کانادا به لحاظ شیوع کروناویروس نسبت به همسایه‌اش ایالات متحده بهتر است. در سراسر ایالات متحده تاکنون بیش از ۱۹۰ هزار نفر بر اثر همه گیری این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از ۶.۶ میلیون نفر هم به کروناویروس آلوده شده اند.

به گزارش ژاپن تودی، تجربه کانادا در مقابله با بیماری سارس به مسئولان حوزه سلامت این کشور کمک کرده تا در برابر بیماری کووید-۱۹ آمادگی بیشتری داشته باشند. شیوع بیماری سارس در کانادا ۴۴ کشته برجا گذاشت. کانادا تنها کشور در خارج از مرزهای آسیا بود که از شیوع این بیماری در سال‌های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ آمار فوتی منتشر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.