سفر هیات اماراتی به فلسطین اشغالی به تعویق می‌افتد

ازهار شای که وزارتخانه تحت امرش ۳۲ آگوست (۲ شهریور) به همراه جرد کوشنر مشاور ارشد ترامپ به ابوظبی سفر کرده بود، روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو عبری زبان "۱۰۲ اف ام" اظهار کرد که سفر هیات اماراتی به خاطر انجام محدودیت‌های قرنطینه‌ای ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا یا به تعویق خواهد افتاد یا با شرایط ویژه‌ای انجام خواهد شد.

شای گفت: اگر مجبور شویم، سفر هیأت اماراتی را به تعویق خواهیم انداخت و آنها این مسأله را درک خواهند کرد و خواهند پذیرفت.

"یوآف کیش" معاون وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی نیز در این ارتباط، به این رادیو گفت: سفر هیأت اماراتی در دوره قرنطینه کامل در اسرائیل عاقلانه نیست.

بنیامین نتانیاهو و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امورخارجه امارات قرار است که سه‌شنبه آینده توافق عادی‌سازی روابط را در کاخ سفید امضا کنند.

آمار کرونا در فلسطین اشغالی به شدت رو به افزایش است و به همین خاطر  قرار است از جمعه آینده به مدت ۲ هفته بیشتر مناطق سرزمین‌های اشغالی قرنطینه شوند.

پس از شیوع گسترده کووید-۱۹ در سرزمین‌های اشغالی، گروه کاری وابسته به نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (پنجشنبه) با ایجاد قرنطینه در سراسر اسرائیل موافقت کرد.

پیش‌بینی می‌شود که اعمال محدودیت در سرزمین‌های اشغالی از هفته آینده اجرایی شود و دوره اصلی تعطیلات یهودیان از ۱۸ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر (۲۸ شهریور تا ۲۰ مهرماه) را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

قرار بود ۲ هیأت اماراتی در پاسخ به سفر هفته گذشته هیات آمریکایی- صهیونیستی به ابوظبی که ۱۰ شهریورماه انجام شد، از سرزمین‌های اشغالی دیدن کنند.

امارات پس از توافق آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل تحت نظارت آمریکا در ۲۳مردادماه، ‌به سرعت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و تجاری خود را آغاز کرد.

طی روزهای اخیر تماس‌ها و روابط دیپماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی طبق توافق یادشده افزایش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.