بنابر اعلام کومسومولسکایا پراودا، بسیاری گمان می کنند که پست های بالا با درآمدهای مالی هنگفت مرتبط هستند و رهبران سیاسی میلیونر هستند ولی این تصور درباره «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان انطباق ندارد.

بر اساس قوانین آلمان درآمد سیاستمداران در طبقه بندی اسرار کشور قرار ندارد و داده های مربوط به درآمدهای آنها در دسترس همگان قرار دارد.

بر این اساس درآمد آنگلا مرکل نزدیک به ۲۵هزار و ۸۰۰ یورو یا اندکی کمتر از ۳۰۰هزار یورو در سال است. در آمد صدر اعظم آلمان شامل حقوق ماهیانه ای به اندازه ۱۸هزار یورو به عنوان صدراعظم آلمان،۴هزار و ۵۵۴ یور در ماه به عنوان عضو پارلمان آلمان و نیز ۳هزار و ۲۲۰ یورو به عنوان هزینه های پست صدراعظمی آلمان می شود.

بدین ترتیب مجموع در آمد مرکل از زمانی که در سال ۲۰۰۵ صدر اعظم آلمان به عنوان جانشین «گرهارد شرودر» شد نزدیک به ۴۵  میلیون یورو است. همچنین در حال حاضر ثروت مرکل ۶۵ ساله نزدیک به ۳میلیون یورو است.

مرکل قبل از آن که به بالاترین پست در آلمان برسد وزیر محیط زیست و وزیر زن و جوانان بود. آنگلا مرکل زندگی سیاسی خود را در سال ۱۹۸۹ یعنی سالی که دیوار برلین از هم پاشید، آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.