رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان به ٩٥نفر خبر داد و گفت: در طی ٢٤ ساعت گذشته متاسفانه ٣ بیمار  هم استانی و یک مهاجر افغان در  مرکز بهداشتی درمانی شهدای دولت آباد-بیمارستان شهید جلیل یاسوج، جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۵۸ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۰ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۲ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۵۳۰۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 وی اذعان داشت: از ۳۳۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج  بیشترین درصد و تعداد موارد مثبت در طی ۶ ماه گذشته گزارش شده است که بیشترین موارد مثبت در شهرستان بویراحمد(۴۸ درصد)، کهگیلویه (۲۵ درصد) و لنده ( ۱۰ درصد)می باشد و بقیه موارد  قطعی در سایر شهرستان‌های استان است

 وی اضافه کرد: شهرستان چرام از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: با توجه به شروع مدارس، ضروری است خانواده ها اصول پیشگیری از ابتلا به کرونا از قبیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی دست ها و ضد عفونی محل های پر تماس را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؛ بنابراین اگر هر کسی دستهای خود را بشوید شانس ابتلا به کرونا را تا درصد زیادی کاهش خواهند داد.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: رعایت موارد بهداشتی دیگر مانند استفاده از ماسک و دستکش، پرهیز از روبوسی و دست دادن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ... برای تمامی افراد به خصوص دانش آموزان الزامی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.