سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اخبار جدیدی از محیط‌بان مجروح تهرانی، اظهار کرد: صبح روز گذشته(چهارشنبه، ۱۹ شهریور) هنگامیکه نیروهای محیط زیست شمیرانات قصد برخورد قانونی با یک شکارچی در ارتفاعات ورجین را داشتند، شکارچی با شلیک مستقیم گلوله محیط‌بان امیرحسین کرمیان را مجروح کرد.

وی گفت: شکارچی قصد داشت گلوله دوم را هم شلیک و سرباز محیط زیست را نیز هدف قرار دهد، اما سربازی که همراه محیط‌بان بود با پرتاب سنگ به سمت شکارچی وی را از ناحیه سر مجروح کرد و شکارچی متخلف نیز پس از این حادثه متواری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: پس از انتقال محیط‌بان مجروح به بیمارستان، محیط‌بانان به یکی از شکارچیان سابقه‌دار منطقه مظنون شده و محل سکونت وی را تفتیش کردند.

محمودی با بیان اینکه در جریان بازرسی از این مکان از داخل آغل گوسفندان لباس‌های خونی شکارچی، به‌همراه اسلحه شکاری و دوربین آغشته به خون و از داخل یخچال نیز مقداری گوشت شکار کشف شد، افزود: پسرِ متهم در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که پدرش صبح زود وارد خانه شده و پس از تعویض لباس‌هایش، متواری شده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با اعترافات پسر متهم، عملیات دستگیری ضارب اصلی آغاز و نیروهای محیط زیست و پلیس چند ساعت بعد ضارب را که در کوه سرگردان و مخفی شده بود، دستگیر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.