مجید انصاری در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره مواضع اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و عدم همکاری بانک‌های روسی و چینی با ایران به علت عدم رعایت FATF، گفت: من از این موضوع خبری ندارم و بی‌اطلاع هستم. من اطلاع دقیقی ندارم که آیا این عدم همکاری رخ داده و اگر چنین اتفاقی رخ داده دلیل اصلی آن چه بوده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع اخیرا بحثی درباره FATF داشته است، گفت: خیر جلسه‌ای با این موضوع اخیرا برگزار نشده و آخرین جلسات مربوط به همان دورانی بود که اطلاع‌رسانی شده بود.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آخرین جلسه مربوط به بحث FATF به چه زمانی برمی‌گردد، گفت: این جلسه به همان دوران ابتدایی طرح مساله مربوط می‌شود. الان دقیقا خاطرم نیست که تاریخ آن جلسات چه روزی بود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی برای ورود دوباره به بحث FATF ندارد، گفت: فکر نمی‌کنم که جلسه‌ای در روزهای نزدیک با این موضوع در پیش باشد. ضمن آنکه تصمیمی برای این موضوع که جلسه‌ای برای این موضوع برگزار شود، اعلام و گرفته نشده است.

وی افزود: البته جلسات مجمع همچنان طبق همان نظم قبلی، هر ۲هفته یکبار برگزار می‌شود ولی فعلا به این مباحث ورودی نداشته‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.