به نوشته روزنامه دیلی میل، کتاب جدید مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق رئیس‌جمهوری آمریکا تحت عنوان «بی‌وفا» حاوی مطالبی است مبنی بر اینکه کوهن به عنوان کارچاق‌کن ترامپ عمل می‌کرده و با ادعاهای بیشماری از بی‌وفایی علیه ترامپ مواجه بوده است.

کوهن می‌گوید، ترامپ به واکنش ملانیا به خیانت ادعایی او اهمیتی نمی‌داده و این طور نشان می‌داد که ازدواج سومش در واقع "یک معامله دیگر" بوده است. براساس این نوشته، ترامپ به کوهن گفته بود: هر زمان بخواهم زن دیگری می‌گیرم. من مشکلی ندارم، اگر او می‌خواهد برود، خب بگذار همین طور باشد.

از دیگر جزئیاتی که در این کتاب آمده است، می‌توان به این مطلب اشاره کرد که ترامپ درباره استفاده از ایوانکا، دختر ارشدش به عنوان تله برای منحرف کردن تاجران لاف می‌زد زیرا "وقتی ایوانکا اطرافشان بود، آن‌ها نمی‌توانستند درست فکر کنند."

او همچنین به شدت از نمایان شدن دوباره تصاویر شکار دونالد جونیور ترامپ، پسر ارشدش خشمگین شده و او را از دفترش بیرون انداخت. ترامپ همچنین درباره چهره تیفانی، دختر کوچکش به ایوانکا گفته بود: فکر می‌کنم تیفانی قیافه ندارد. عزیزم چیزی که تو داری، او ندارد.

در کتاب "بی‌وفا: یک خاطره؛ داستان واقعی از وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا" آمده است که سال ۲۰۰۷ شوهر سابق جیل هارث از هنرمندان آرایشگر آمریکایی گفت که همسرش در ۱۹۹۳ مورد آزار و اذیت جنسی ترامپ قرار گرفته بود.

پس از آن مایکل کوهن، جیل هارث را وادار کرد تا بیانیه‌ای را امضا کند که می‌گفت این ادعاها نادرست است و دست از این ماجرا بردارد اما این مساله دوباره در جریان نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری رو شد.

همچنین قرار بود مایکل کوهن نزد ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا برود و به او توضیح دهد که خانم هارث و ترامپ این ادعاها را تکذیب می‌کنند اما او می‌دانست که ترامپ در شرایط سست و ناپایدار قرار دارد. کوهن نوشت: ما هر دو از این فریب و ریاکاری مطلع بودیم اما طبق قانونی نانوشته به آن واقعیت اذعان نمی‌کردیم. ملانیا می‌دانست که من دروغ می‌گویم. او همه چیز را می‌دانست اما کاری که معمولا اکثر زن‌ها انجام می‌دهند، نکرد و کل داستان را پذیرفت.

وکیل سابق ترامپ همچنین درباره ادعاهای جنسی سال ۲۰۱۱ استورمی دنیلز(پورن استار آمریکایی)، مکالمه‌ای را با رئیس‌جمهوری آمریکا به یاد آورد: اطمینان دارم که ملانیا ساده از این مساله نمی‌گذرد. یادت نرود که من با زنی از شرق اروپا ازدواج کردم. وقتی حرف چنین مسائلی باشد، آن‌ها رفتار احمقانه‌ای نشان می‌دهند.

به محض اینکه آنها دنیلز را ساکت کردند، ترامپ به تصویری از این بازیگر فیلم‌های مستهجن نگاهی انداخت و افسوس خورد که تولیدکنندگان برنامه "کارآموز" که آن زمان خود ترامپ مجری آن بود، از دنیلز به عنوان میهمان دعوت نمی‌کنند.

ترامپ گفت: «مرد، او برای امتیازبندی‌ها عالی‌ می‌شد. برای من هم عالیست.» کوهن هم پاسخ داد: «البته اگر ملانیا نفهمد.»

او در ادامه نوشت: «ترامپ هیچگاه احترام به زنان را جدی نمی‌گرفت. اگر هم مچ او هنگام خیانت باز می‌شد و ملانیا تهدیدش می‌کرد که ترکش می‌کند، او اصلا برای از دست دادن او نگران نمی‌شد و فکر می‌کنم که ملانیا هم این را می‌دانست. این رابطه، یک موضوع دیگر بود؛ واضح و ساده.

این وکیل افشاگر رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ به من می‌گفت "من همیشه می‌توانم بروم زن دیگری بگیرم. من اصلا مشکلی با آن ندارم، اگر او می‌خواهد برود، خب بگذار همین طور باشد." برایم مشخص بود که ملانیا داستانی که من درباره استورمی دنیلز گفتم، باور ندارد. ترامپ تلاش داشت تا از طریق من به او دروغ بگوید. چیزی که بین خانواده ترامپ دیده می‌شد، این بود که هر زمان چنین موضوعاتی مطرح می‌شد، بانوی اول موضوع صحبت را عوض می‌کرد.»

در یکی از گفت‌وگوها، کوهن لحظه‌ای را به یاد می‌آورد که دوستی از او پرسید که آیا ملانیا ترامپ حرف‌هایش را باور می‌کند و او پاسخ داد: اصلا امکان ندارد.

 کوهن در ادامه خاطراتش به خشم ترامپ از پسر ارشدش اشاره دارد که به یک سرمایه‌گذاری ناموفق در بخش مسکن مربوط بود. ترامپ با غضب می‌گوید "دونالد جونیور ترامپ نسبت به هر کسی که تا به حال دیده‌ام، بدترین عقیده را دارد." ترامپ نمی‌خواست که با یک "بازنده" نام مشترک داشته باشد و از او با صفت "ساده‌لوح" یاد کرد.

دونالد جونیور عاشق شکار بود و دوست داشت در مونتانا دور از پدرش باشد. کوهن نوشت: او از کار املاک هم متنفر بود اما در نهایت ترامپ به او اولتیماتوم داد "یا در تجارت خانوادگی کار می‌کنی یا کلا بیرون می‌روی."

یک بار پس از بحث و عتاب دونالد ترامپ خطاب به پسرش، کوهن از دونالد جونیور پرسید که آیا اوضاع رو به راه است و او درباره پدرش گفت: «ما رابطه پیچیده‌ای داریم. این اولین بار نبود و آخرین بار هم نخواهد بود.»

دعوای بعدی این پدر و پسر به زمان کمپین‌های ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و انتشار تصاویری از شکار فیل دونالد جونیوز باز می‌گردد. ترامپ با فریاد بر سر پسرش می‌گوید: «چه مرگت شده است؟ فکر می‌کنی مرد بزرگی هستی که با تفنگ ۱۰ هزار دلاری روی صخره‌ها نشسته‌ای و بعد هم بوم! حیوان می‌کشی؟ چرا باید چنین عکس‌هایی را منتشر کنی؟ فکر می‌کنی مرد خیلی بزرگی هستی؟ گمشو از دفترم برو بیرون.»

دونالد ترامپ همچنین در اظهارنظر درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی-آمریکایی واشنگتن پست در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول هیچ نوع همدردی نداشت. او گفت: چرا باید برایم اهمیت داشته باشد؟ او نباید آنچه که نوشته بود، می‌نوشت. او باید دهنش را می‌بست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.