داود همتی ۱۹شهریور در جلسه هماهنگی برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: در این هفته دیدار و دلجوئی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با همراهی فرماندهان نظامی انجام خواهد شد تا در حد وسع و توان خود بتوانیم قدردان نجابت و صبوری این خانواده‌های ارزشمند باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هرچند این تکریم‌ها و تجلیل در شان خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیست اما سعی فرماندهان ارتش بر این است تا شرایط مناسب در قدردانی از مجاهدت آنها را فراهم کرده و به نوعی بدهکاری خود را به این خانواده‌ها نشان دهیم.

فرمانده تیپ ۴۰ محرک و هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با اولویت فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان جذب نیرو در ارتش در حال انجام است تا در تراز ارتش انقلابی نیروهای وفادار و توانمندی را تحویل جامعه دهیم.

همتی بیان کرد: از اواخر مهرماه تا پایان آبان ماه جذب نیرو در تیپ ۴۰ ارتش آغاز خواهد شد که این نیروها در بخش درجه‌داری و کارمندی به شکل پیمانی و رسمی خواهد بود که البته پذیرش دانشجو در دانشکده افسری اعم از دانشکده امام علی(ع)، هوایی ، دریایی و پدافند هوایی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جوانان علاقمند با مدرک دیپلم می توانند در این پذیرش شرکت کرده و وارد دانشکده‌های افسری ارتش شوند.

فرمانده تیپ ۴۰ محرک و هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد خوداتکایی ارتش و تولید جنگ‌افزارهای نوین و توسعه این برنامه‌های راهبردی گفت: فرمانده کل قوا از ارتش و نیروهای مسلح در این حوزه انتظاراتی دارند که قرار است در یک برنامه پج ساله این اهداف و برنامه‌ها محقق شود.

همتی به توسعه توان موشکی و فناوری‌های ارتش اشاره و اظهار کرد: در این برنامه پنج ساله سعی بر این است تا سلاح‌های برتر و پیشرفته تولید کرده و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.

وی به برنامه استراتژیک ارتش در تجهیز امکانات و سلاح و جایگزینی امکانات مدرن با تجهیزات قبلی اشاره و خاطرنشان کرد: تولید اسلحه ام‌پی ۵ و همچنین تانک و سایر ادوات پیشرفته به جنگ‌افزارهای ارتش به شکل سازمان یافته در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده تیپ ۴۰ محرک و هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به حضور تیپ ۴۰ متحرک و هجومی ارتش در کاهش آلام هموطنان در حوادث غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله اشاره کرد و گفت: به عنوان یک تکلیف انسانی و الهی و در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در بروز چنین حوادثی در صحنه هستیم و به سرعت خدمت‌رسانی را انجام می‌دهیم.

همتی بیان کرد: در زلزله کرمان و کرمانشاه و سیل جنوب و شمال کشور نیروی زمینی ارتش به امدادرسانی پرداخته و با دایر کردن چادرهای موقت و بیمارستان‌های صحرایی سعی کرده تا خدمت‌رسانی خود را انجام دهد.

وی خدمات ارتش را در کنترل و مهار بیماری کرونا در ماه‌های اخیر یادآور شد و بیان کرد: در استان اردبیل وظیفه ما کنترل ورود و خروج مسافران در ایام عید بود که بدون کوچکترین مقاومتی با همراهی مردم و تعامل مسافران سعی کردیم تا کنترل این بیماری را با کاهش سفرها انجام دهیم.

فرمانده تیپ ۴۰ محرک و هجومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ارتش با تجهیزات پزشکی و کادر مجرب با حضور در مناطق مختلف سعی در خدمت‌رسانی دارد و اکیپ امداد و درمان تیپ ۴۰ ارتش همچنان در عرصه خدمت‌رسانی قرار دارند.

همتی در پایان با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: در نمایشگاهی که به همین مناسب برپا خواهد شد ارتش توان نظامی خود را با محوریت پدافند هوایی در معرض دید عموم مردم قرار می‌دهد تا همه به این دستاوردها ببالیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.