بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: می‌خواهم از خانواده القیعان که پدرشان که یک شهروند اسرائیلی بود و به این استدلال که او تروریست است، در حالی که این گونه نبود، کشته شد، عذرخواهی کنم.

در ۱۸ ژانویه، یعقوب ابو القیعان ۵۰ ساله به ضرب گلوله پلیس رژیم صهیونیستی که به روستای بادیه نشین وی به نام ام الحیران در صحرای نقب جهت تخریب تعدادی از خانه‌ها به ادعای ساخت بدون مجوز آنها یورش آورده بود، به شهادت رسید.

در آن روز، پلیس مدعی شد که ابوالقیعان "تروریست" بوده و با خودرویش تعدادی از نیروهای پلیس را زیر گرفت که به کشته شدن یک نیروی پلیس انجامید، به همین دلیل پلیس ابوالقیعان را به شهادت رساند، اما ساکنان و فعالان در آن هنگام این ادعا را تکذیب و تاکید کردند که او معلم مدرسه بود که به آهستگی خودروی خود را می‌راند و او کنترل خود را بر خودرویش از دست داد و یک پلیس را که به او تیراندازی کرده بود،‌ زیر گرفت.

اما دوشنبه شب، آمیت سیگال، خبرنگار در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد پلیس در آن هنگام، تحقیقات داخلی را انجام داده بود که نشان می‌داد ابو القیعان بر اثر یک اشتباه فاحش که نیروهای پلیس مرتکب شده بودند، به شهادت رسیده است. اما رونی الشیخ، رئیس پلیس وقت در آن زمان ترجیح داد تا حقیقت را روشن نساخته و این ادعا که ابوالقیعان "تروریست" است، باقی گذارد.

در همین راستا، نتانیاهو تاکید کرد که پلیس در سال ۲۰۱۷ به وی گفته بود که ابوالقیعان یک "تروریست" بود و با خودرویش اقدام به حمله کرده بود که به کشته شدن یک نیروی پلیس انجامیده بود.

وی توجیح کرد: آنها به من گفتند که او "تروریست" است، اما اخیراً مشخص شد که او تروریست نبوده است، بلکه دادستان‌های کل و پلیس که تلاش می‌کردند که بر کار خود سرپوش بگذارند، او را اینگونه معرفی کرده بودند. این مرد را تروریست توصیف کردند، فقط برای آنکه از بازخواست پلیس جلوگیری کنند.

به نظر می‌رسد که نتانیاهو با انتقاد از دادستانی کل و پلیس در این پرونده، در تلاش است تا نسبت به درست بودن اتهام‌های فساد مطرح شده علیه خود وی تردید ایجاد کند.

اما سریعاً وزارت دادگستری اسرائیل به نتانیاهو پاسخ داده و تلاش وی برای مرتبط ساختن بین بیگناهی ابوالقیعان با اتهام‌های فساد علیه خود را سخیف خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.