دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت، مایل است میلیون ها دلار از پول خودش را برای کمپین انتخاباتی خود هزینه کند و کمپین او استدلال می‌کند که رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با رای قاطعی برای دومین بار به ریاست جمهوری برسد.

ترامپ یک گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ در مورد اینکه احتمالا تا ۱۰۰ میلیون دلار از پول خودش را برای شکست دادن جو بایدن، رقیب دموکراتش در انتخابات نوامبر هزینه کند، تایید کرد. او قبل از سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری به جهت عزیمت به فلوریدا گفت: اگر مجبور شوم این کار را می‌کنم. ما لازم داریم پول بیشتری را به خاطر همه گیری بیماری و بیانیه‌های مطرح شده از سوی دموکراتها که باردیگر آنها را اطلاعات دروغ درباره خودمان می‌دانیم، هزینه کنیم. باید به هر زحمتی شده پیروز شویم.

ترامپ در ادامه این اظهار نظرهایش خاطر نشان کرد، پول خودش را مجموعا به ارزش ۶۶ میلیون دلار برای رقابت مقدماتی سال ۲۰۱۶ حزب جمهوری‌خواه هزینه کرده است.

او ادامه داد: اگر ما به پول بیشتری نیاز داشته باشیم من خودم شخصا آن را خواهم داد. همانطور که دفعه آخر در رقابت مقدماتی این کار را کردم. در رقابت مقدماتی سال ۲۰۱۶ من پول زیادی را خرج کردم. اگر مجبور شوم الان هم این کار را می کنم. اما ما مجبور نیستیم زیرا دو برابر و حتی شاید سه برابر پولی که چند سال پیش داشتیم را داریم.

این صحبتهای ترامپ در پی مطرح شدن گزارشها در مورد درگیر شدن کمپینش با مسائل مالی مطرح شدند. در حالی که کمپین بایدن گزارش کرد که ماه گذشته میلادی رکورد جدیدی را با جذب ۳۶۵ میلیون دلار زده است اما کمپین ترامپ هنوز گزارش جذب کمکهای مالی اش در ماه اوت را منتشر نکرده است. بیل استپین مدیر این کمپین گزارشها درباره وجود مشکلات پولی را رد نکرد.

او در کنفرانسی تلفنی با خبرنگاران گفت: ما هم اکنون با دقت مشغول مدیریت بودجه هستیم. من این کار را جزو یکی از مهمترین وظایف هر مدیر کمپینی می‌دانم و بازآفرینی بودجه اولین کاری بود که من انجام دادم. به گفته وی پول تنها فاکتور مهم در تعیین برنده و بازنده در سیاست نیست.

با این حال کمپین انتخاباتی نیاز به پول دارد و ترامپ بعد از مشخص شدن صرف ۸۰۰ میلیون دلار از بودجه کمپین از جمله صرف ۱۱ میلیون دلار برای تبلیغات مسابقه Super Bowl و ۱۵۶۰۰۰ دلار برای هواپیماهای مخصوص نمایش بنرهای شعار "آمریکا را دوباره بزرگ کنیم" به مشکل مالی خورده است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، مبلغ ۱.۱ میلیارد دلاری که حزب جمهوریخواه از سال ۲۰۱۹ تا ماه ژوئیه امسال کسب کرده "بخار شده است" و همراه با آن ۲۰۰ میلیون دلاری برای بایدن نیز از بین رفته است. مقامهای ارشد جمهوریخواهی که در جریان بودجه قرار گرفته‌اند دریافته‌اند که رئیس جمهور باید در فاصله ۵۶ روز مانده به روز انتخابات نحوه پول خرج کردنش را کنترل و مهارکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.