علیرضا مسعودی جم در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: نیروهای امدادی هنوز از پایش آتش در قلعه سفید ممسنی فارغ نشده بودند که چند مورد آتش سوزی در سایر مناطق به ما گزارش شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته در گل دشت دشمن زیاری، دره ی توکل آباد، بربید جاوید، برآفتاب، دشت رزم و گلگون گزارشاتی مبنی بر وقوع آتش سوزی دریافت کردیم که با ورود نیروهای مردمی، منابع طبیعی و حامیان طبیعت، این حوادث تا حدودی مهار شده است

مسعودی تصریح کرد: در چند ماه اخیر، روزی نبوده که شاهد آتش سوزی در شهرستان نباشیم و نیروهای منابع طبیعی و حامیان طبیعت به صورت شبانه روزی در صحنه بوده اند و در مهار آتش کوتاهی نکرده اند اما این حجم از آتش سوزی که طی هر روز در منطقه ای رخ می دهد، به نظر غیرطبیعی می رسد وگرنه امکان ندارد، در یک روز در ۶ نقطه از شهرستان شش آتش سوزی طبیعی رخ بدهد.

 رئیس سازمان منابع طبیعی ممسنی اضافه کرد: این موضوع توسط نیروهای امنیتی و شورای تامین شهرستان در حال رصد می باشد و سرنخ‌هایی به دست آمده است که به زودی جزئیات آن در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تشکر از کسانی که در آتش‌سوزی‌های اخیر در مهار آتش نقش داشته اند خاطرنشان کرد: شاید برخی از همشهریان چون آتش سوزی ها گسترده بوده است در جریان جزئیات دقیق تلاش‌های نیروهای امدادی قرار نگیرند ولی یقین بدانند نیروهای ما لحظه ای در این خصوص کوتاهی نکرده اند و بارها اتفاق افتاده که نیروهای امدادی و حامیان طبیعت به خاطر مهار و پایش آتش با جزئی ترین امکانات شب را در کوه خوابیده اند و همه سختی ها را به جان خریده اند.

مسعودی افزود: بنابراین انتظار می رود که شهروندان سختی کار و مشکلات را درک کنند و در حد توان جهت پیشگیری از این قبیل حوادث و در زمان وقوع، در جلوگیری از پیشروی آن همکاری داشته باشند چرا که منابع طبیعی صرفا متعلق به چند نیروی منابع طبیعی نیست و متعلق به همه شهروندان است و بدون همراهی و همکاری جمعی کار بسیار دشوار خواهد بود.

گفتنی است؛ شهرستان ممسنی در دو سال اخیر با بیشترین حجم آتش سوزی در دهه گذشته روبرو بوده است که غالبا با ورود نیروهای مردمی اطفاء شده است و آتش کمبود امکانات اطفاء حریق در این شهرستان سوزاننده تر از هر آتشی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.