به گزارش دنیای اقتصاد، اتفاق جدید پیش بینی های امروز بازگشت منفی بین ها به بازار است. در روز گذشته تعداد منفی بین ها صفر بود اما برای امروز ۳۸ درصد شرکت کنندگان احتمال داده اند بورس در پایان کار سرخ بسته شود.

سهم پیش بینی های مثبت برای بازار امروز فقط ۱۲ درصد است که نشان از حاشیه نشینی خوش بینان دارد.

در مجموع برآیند ۹ کارشناس این است: ۵۰ درصد متعادل، ۳۸ درصد منفی و ۱۲ درصد مثبت.

چرا بورس برای مثبت شدن کار سختی دارد؟

بورس برای مثبت ماندن با چند چالش روبرو است به همین دلیل از رشد های مثبت گذشته فعلا خبری نیست.

معاملات سهام: بسیاری از فعالان بازار اعتقاد دارند حجم معاملات در بازار پایین آمده است برخی از آنان می گویند بورس برای بالا رفتن نیازمند افزایش حجم معاملات تا سطح 20 هزار میلیارد تومان در روز است. از همین رو به خریداران توصیه می کنند تا زمانی که حجم معاملات به این حد نرسیده در خرید سهم باید محتاط بود.

صف فروش: در بازار دیروز بیش از 350 سهم صف فروش داشته اند بنابراین بورس در معاملات امروز نمی تواند روند مثبتی داشته باشد. این روحیه در روزهای آتی هم به جهت فضای ترس و کاهش اعتماد ادامه خواهد داشت. بسیاری از سرمایه گذاران از کوچک ترین روزنه برای فروش استفاده می کنند و همین نکته کار شاخص برای پیش روی را سخت می کند.

حمایت حقوقی ها: شکل حمایت حقوقی ها فقط متوجه سهم های بزرگ است این شکل حمایت موجب بی قوارگی بازار شده است طوری که نمادهای کوچک تر با فشار فروش روبرو هستند و این رویه موجب شده نیمی از بازار با تراکم بالا دمایی بسیار پایین تر از نیمه کم تراکم اما بزرگ بازار دارد. حمایت های اشتباه در صف های خرید نوسان بازار را بالا برده که زیان آن عمدتا متوجه نمادهای کوچک است.

download

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.