بنابر اعلام تارنمای هیل، تازه ترین موسسه نظرسنجی   «هارواردکپس- هریس» نشان می دهد که بایدن با ۴۹ درصد آرا در مقایسه بادونالد ترامپ با ۴۲ درصد آرا در این دو موضوع نزد رای دهندگان واجد شرایط جلو افتاده است.

در نظرسنجی مشابهی که ژوئیه (تیر) گذشته از سوی این مرکز انجام شده بود، اختلاف بایدن با ترامپ ۱۰ درصد بود.

ترامپ با ضریب خطای کمتری نامزد قوی تری در مسائل اقتصادی محسوب می شود. بایدن نامزد بهتری تقریبا در همه زمینه های دیگر از مبارزه با ویروس کرونا گرفته تا سیاستگزاری، نظم و قانون، مسائل نژادی و رویکرد آمریکا نسبت به چین قلمداد می شود.

این نتایج نشان داد میزان مقبولیت شغلی کلی رئیس جمهوری آمریکا از ۴۳ به ۴۶ درصد افزایش یافته است در حالی که ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری را قبول ندارند. در بین رای دهندگان مستقل، میزان پذیرش شغلی ترامپ ۴۲ درصد مثبت و ۵۸ درصد منفی بود.

نحوه مدیریت ویروس کرونا توسط دولت ترامپ همچنان او را با مشکل مواجه کرده و در حالی که فقط حدود ۶۰ روز تا انتخابات ۲۰۲۰ باقی مانده است ۵۷ درصد از رای دهندگان می گویند بایدن نامزد محبوب آنها در هدایت کشور در دوران کرونا است.

۵۷ درصد از رای دهندگان نیز گفتند که بایدن بهتر می تواند کشور را از وقعیت کرونا زده خارج کنند.

تنها ۳۵ درصد از رای دهندگان مستقل عملکرد ترامپ در دوران شیوع کرونا را مثبت ارزیابی کردند.

این نتایج همچنین نشان داد: ۵۸ درصد رای دهندگان می گویند بایدن می تواند عملکرد بهتری در مهار خشونت در شهرهای مختلف آمریکا داشته باشد و از نظر کنترل ناارامی ها ۵۷ درصد عملکرد ترامپ را قبول دارند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی اکثرا (۵۹ درصد) گفتند که باید برای رفع مشکلات کشور از جمله در زمینه مسائل نژادی و ترسیم سیاست ها مجهزتر از ترامپ است و با یک اختلاف ۵۴ به ۴۶ درصدی، بایدن در برقراری نظام و قانون از ترامپ جلوتر است. بایدن همچنین با اختلاف ۶۱ به ۳۹ رقیب پیشتاز در مقایسه با ترامپ در زمینه ایجاد وحدت در کشور است.

۲۶ درصد ترامپ را مسئول افزایش خشونت در شهرهای این کشور می دانند و ۲۰ درصد خشونت پلیس را عامل این خشونت قلمداد می کنند.

در بخش اقتصادی ۵۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی می گویند در بهبود وضعیت اقتصادی به ترامپ بیشتر از بایدن اطمینان دارند.

با این حال ۵۸ درصد از رای دهندگان می گویند اقتصاد کشورشان در مسیر بدی حرکت می کند و ۵۹ درصد اقتصاد را ضعیف یا بسیار ضعیف توصیف کرده اند. ۴۲ درصد گفته اند انتظار رکود در ۶ ماه آینده را دارند و فقط ۳۰ درصد خلاف این نظر را مطرح کرده اند.

انتخابات برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ماه برگزار می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.