زمان بازگشایی مدارس خوزستان به موضوعی پیچیده و پر ابهام برای خانواده‌های خوزستانی تبدیل شده است و آنها در میان اخبار تأیید و تکذیب مسئولان استانی در خصوص زمان بازگشایی مدارس سردرگم شده‌اند.

در حالی که ابتدا از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام شد که مدارس استان خوزستان یکم مهرماه بازگشایی می‌شود اما این امر بعد از اعلام وزیر اموزش و پرورش و تأیید مسئولان استانی آموزش و پرورش به ۱۵ شهریورماه تغییر کرد.

صبح امروز اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جمع خبرنگاران، زمان بازگشایی حضوری مدارس خوزستان در ۱۵ شهریورماه را منتفی اعلام کرد ولی این موضوع چند ساعت بعد با واکنش آموزش و پرورش استان مواجه شد.

عصر امروز مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در مصاحبه‌ای خبر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز را رد کرد و اعلام کرد که بازگشایی مدارس خوزستان در همانند سایر نقاط کشور در ۱۵ شهریورماه خواهد بود.

آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ظهر امروز در این خصوص اظهار کرد: در سراسر مدارس خوزستان روز ۱۵ شهریورماه بازگشایی خواهند شد و در این راستا آموزش و پرورش تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست.

کورش مودت ضمن تأکید بر اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریور، عنوان کرد: مدارس سراسر خوزستان در روز ۱۵ شهریورماه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم‌زمان با سراسر کشور بازگشایی خواهند شد و مجموعه تعلیم و تربیت استان تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا در این خصوص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز چه گفته بود؟

امروز اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولی امور سلامت مردم اعلام کرد که بازگشایی مدارس خوزستان در روز ۱۵ شهریورماه منتفی است و این مسئله در ستاد استانی کرونا تأیید شده است.

فرهاد ابول نژادیان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان، شاهد ورود سه شهر بهبهان، امیدیه و آغاجاری به وضعیت قرمز کرونا هستیم.

وی افزود: و این موضوع برای کل شهرهای استان زنگ هشدار جدی است تا مردم بیش‌ازپیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند چرا که هم‌اکنون وضعیت کلی استان نیز در حالت «هشدار» است و ما نسبت به عواقب ناشی از پایین آمدن سطح مشارکت مردم در رعایت مسائل بهداشتی به شدت نگران هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه تصریح کرد: با توجه به فصل بازگشایی مدارس، مخالفت صریح خود را با بازگشایی مدارس به صورت حضوری از نیمه شهریور اعلام کردیم که این موضوع با تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا تصویب و قطعی شد.

ابول نژادیان در پایان تأکید کرد: از مردم استان خواهش می‌شود که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همچون روزهایی که منجر به خروج استان از پیک شد، مشارکت داشته باشند و در بیرون از خانه حتماً از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در هیچ تجمعی شرکت نکنند.

بازگشایی مدارس در اول مهرماه

رضا نجاتی، سخنگوی ستاد کرونا خوزستان در گفت‌وگویی با صداوسیما در این خصوص اظهار کارد: شرایط کرونا در خوزستان به حد هشدار رسیده است و احتمال دارد به شرایط قرمز بر گردد. لذا از عموم مردم خوزستان تقاضا می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در شکست شیوع کرونا ویروس ما را یاری دهند چرا که طبق گزارش‌های موثق همچنان ویروس جولان می‌دهد.

وی می‌افزاید: بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریورماه قبلاً در ستاد ملی مبارزه با کرونا که وزیر آموزش و پرورش و وزیر بهداشت از ارکان اصلی آن هستند، مصوب و ابلاغ شده است.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان ادامه می‌دهد: مدارس خوزستان به دلیل گرمای خاص خوزستان با مشکلات سرمایشی روبرو هستند. لذا این معضل از طرف دانشگاه علوم پزشکی اهواز به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد که بازگشایی مدارس در خوزستان به اول مهرماه موکول شود که تاکنون نتیجه‌ای از طرف ستاد ملی در خصوص این پیشنهاد به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در نهایت آن چیزی که برای مردم مهم است جنگ مسئولان برای نشاندن حرفشان به کرسی نیست بلکه موضوع سلامت دانش آموزان در این شرایط کرونایی از همه امور واجب‌تر و ضروری‌تر است و این موضوع باید ملاک تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌ها باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.