طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) همایون حائری در مراسم افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی دالاهو در قالب پروژه‌های هجدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: نیروگاه کلاس اف دالاهو با راندمان ۵۶ درصد و ظرفیت ۹۱۳ مگاوات شامل دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی است که در قالب قرارداد خرید تضمینی برق با شرکت فراب به عنوان سرمایه‌گذار در حال احداث است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه نخستین واحد گازی نیروگاه سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امروز نیز با افتتاح دومین واحد گازی مجموعه ظرفیت نیروگاه‌های کل کشور به ۸۴ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه واحد ۲۹۳ مگاواتی بخش بخار نیروگاه تا پیش از پیک تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد، ادامه داد: کل منابع تخصیص یافته برای این طرح ۳۶۵ میلیون یورو معادل دو هزار ۵۳۰ میلیارد تومان است که ۲۲۰ میلیون یورو از این رقم توسط صندوق توسعه ملی و ۱۴۵ میلیون یورو توسط سرمایه‌گذار تامین خواهد شد.

حائری با اشاره به اینکه اجرای این پروژه اشتغال‌زایی دائم یک هزار و ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به همراه خواهد شد، عنوان کرد: از جمله مزایای این طرح افزایش قابلیت‌های تولید برق کشور، توسعه فعالیت‌های صنعتی در منطقه غرب کشور و همچنین افزایش ظرفیت‌های صادراتی برق کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال بیش از دو هزار مگاوات واحدهای تولید برق حرارتی وارد مدار خواهند شد، اضافه کرد: حدود یک هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به واحدهای بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی است که در قالب ۶ واحد بخار رکوردجدیدی را در زمینه افتتاح این پروژها به ثبت خواهند رساند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه این واحدها بدون مصرف سوخت اضافی به تولید برق خواهند پرداخت، گفت: با افتتاح این پروژه‌ها معادل ۱.۵ میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

حائری یادآور شد: سال گذشته راندمان نیروگاه‌های کشور برای نخستین بار به ۳۸.۵۶ درصد رسید که تا پایان امسال راندمان نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۳۹ درصد عبور خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از امروز با خنک شدن هوا برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌های حرارتی کشور برای پیک تابستان سال آینده شروع خواهد شد که امیدواریم با پیاده‌سازی طرح "برق امید" برای اصلاح مصرف مشترکان خانگی و حمایت از مشترکان کم مصرف و همچنین آماده‌سازی واحدهای موجود نیروگاهی و افتتاح واحدهای جدید با آمادگی کامل به استقبال تابستان سال آینده برویم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.