وزارت علوم از پیش از شهریور ماه ۹۹ اعلام کرده که شروع ترم جدید از ۱۵ شهریورماه ۹۹ قطعی است.

در آخرین نوبت هم، منصور غلامی وزیر علوم در حاشیه بازدید از حوزه مصلای تهران در کنکور سراسری ۹۹ هم بار دیگر بر این موضوع تاکید کرد.

*دانشگاه ها کمی زودتر یا کمی دیرتر از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می شوند

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم هم در این باره به خبرنگار فارس، گفت: آغاز فعالیت دانشگاه ها از ۱۵ شهریور ماه خواهد بود و از مدتی پیش این موضوع به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: البته اینکه آغاز فعالیت دانشگاه ها از ۱۵ شهریور ماه خواهد بود به این معنی نیست که تمام دانشگاه ‌‎های سراسر کشور در تاریخ ۱۵ شهریور ماه به صورت هماهنگ و یکسان، آغاز به کار خواهند کرد؛ بلکه دانشگاه ها با توجه به شرایط و امکانات خود کمی زودتر یا کمی دیرتر از ۱۵ شهریور ماه، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و برنامه زمان بندی در این باره به عهده دانشگاه ها است.

خاکی صدیق تصریح کرد: مبنای ترم جدید برای همه مقاطع به صورت مجازی است اما همان طور که قبلا اعلام شده است دانشگاه ها برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و کلاس های دروس عملی و آزمایشگاهی در صورت فراهم بودن شرایط حضور فیزیکی، کلاس حضوری خواهند داشت که این موضوع هم در حیطه تصمیم گیری دانشگاه ها است.

*برخی دانشگاه ها زودتر از ۱۵ شهریور ماه آغاز به کار کردند

همچنان که وزارت علوم، زمان رسمی آغاز به کار دانشگاه را ۱۵ شهریور ماه و کمی زودتر یا کمی دیرتر اعلام کرده، دانشگاه ها هم برای بازگشایی برنامه ریزی کرده اند. 

ثبت نام نیم سال تحصیلی آینده در دانشگاه تهران زودتر از ۱۵ شهریور ماه و از اول این هفته ۸ شهریور ۹۹ آغاز شده است و تا ۱۵ شهریور ماه ۹۹ ادامه دارد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت که تقویم آموزشی دانشگاه از ۲۹ شهریور ۹۹ آغاز خواهد شد.

وی گفت: شروع کلاس های درس برای دانشجویان فعلی از ۲۹ شهریورماه ۹۹ یا همان اوایل مهر ۹۹ است.

حسینی گفت: ترم تحصیلی جدید برای همه دانشجویان ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری است؛ اما تلاش دانشگاه بر این است که در این مدت زمینه حداقل آشنایی دانشجویان جدید با دانشگاه به صورت فیزیکی فراهم شود.

*تکمیل ثبت نام دانشگاه ها تا پایان شهریورماه

با توجه به آغاز این هفته با تعطیلی سراسری تاسوعا و عاشورای حسینی، برخی دانشگاه ها هم برای بازگشایی در اواخر این هفته یا از هفته آینده برنامه ریزی کرده اند.

از جمله اینکه، داود رشتیچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف به خبرنگار فارس، گفت: ثبت نام دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۸ و ماقبل از فردا شنبه ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود.

وی افزود: ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی ٩٨ و ماقبل هم در هفته جاری و از چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه آغاز خواهد شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: ثبت نام دانشجویان جدید الورود هم پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.