فعالان بازار موبایل، دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار موبایل را ثبات نسبی نرخ ارز و روان‌تر شدن واردات می‌دانند.

آن‌گونه که فعالان بازار گوشی تلفن‌همراه می‌گویند، شاهد کاهش ۱۵ درصدی در قیمت بیشتر مدل‌های تلفن‌همراه و کاهش ۳۰ درصدی برخی مدل‌ها که به دلیل سفته‌بازی و کمیابی افزایش یافته بود، هستیم.

گزارش‌ها در این میان حاکی از آن است که میزان تقاضا برای گوشی‌های تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو در کشور کاهش پیدا کرده، به نحوی که میزان تقاضا در سال ۹۸ حدود ۸.۵ درصد بود، اما امسال به ۵ درصد رسید. بر همین اساس، ۹۵ درصد واردات به گوشی‌های تلفن‌همراه زیر ۳۰۰ یورو اختصاص دارد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که در مدل سامسونگ، گوشی گلکسی نوت۱۰ پلاس در بازار بین ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، گوشی گلکسی نوت۱۰ بین ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۱ میلیون تومان، گلکسی اس۱۰ پلاس بین ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، گلکسی اس۱۰ بین ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین در مدل سامسونگ، گوشی گلکسی نوت۹ با قیمتی در حدود ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، گلکسی A۸۰ در حدود ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، گلکسی A۷۱ در حدود ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون تومان و گلکسی A۷۱ در حدود ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در میان گوشی تلفن‌همراه آیفون، قیمت آیفون پرومکس با ظرفیت ۲۵۶ از ۳۲ میلیون تومان تا ۳۹ میلیون تومان اعلام شده است. سایر مدل های این گوشی نیز با اختلاف قیمت چشمگیری در فروشگاه ها عرضه می‌شوند؛ به‌گون‌ ای که قیمت گوشی آیفون اس ای مدل ۲۰۲۰ از ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان در نوسان است.

در حال حاضر گوشی آیفون ۸ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، آیفون ۷ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و آیفون ایکس با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.