مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در جریان بازدید از مقر دستگاه مبارزه با تروریسم به چالش‌های پیش روی عراق و تلاش دولت برای از بین بردن آن اشاره کرد و از دستگاه مبارزه با تروریسم خواست به خاطر عراق تلاش کنند.

وی گفت: شهروندان به شما اعتماد دارند و با وجود شما احساس امنیت می‌کنند و شما باید از این اعتماد و اطمینان برای مردم و کشور استفاده کنید.

الکاظمی با رهبران ارشد دستگاه مبارزه با تروریسم دیدار کرد و در جریان فعالیت و برنامه‌های آن‌ها قرار گرفت.

الکاظمی از دیدار با اعضا و افسران دستگاه مبارزه با تروریسم ابراز خرسندی کرد و گفت: دستگاه مبارزه با تروریسم از اعتماد عراقی‌ها به دلیل قهرمانی‌ها و دستاوردهایش علیه داعش و برخورد انسانی نیروهایش با ساکنان مناطق آزاد شده برخوردار است.

الکاظمی تأکید کرد دستگاه مبارزه با تروریسم همچنین وجهه بین المللی یافته است. ما باید از طریق ادامه آموزش مدرک و تحکیم اصل عقیده ملی در دستگاه مبارزه با تروریسم و سایر دستگاه‌ها این وجهه را تقویت کنیم.

از سوی دیگر الکاظمی با خانواده‌های برخی ربوده شدگان در استان‌های صلاح الدین، الانبار و شهرک صدر دیدار و متعهد شد پرونده آن‌ها را پیگیری کند.

در بیانیه دولت عراق آمده است: نخست‌وزیر به صحبت‌های خانواده‌هایی که فرزندانشان مفقود شده‌اند گوش داد و متعهد شد که پرونده آن‌ها را با جدیت بررسی کند.

الکاظمی گفت: بسیاری از اقدامات غیرقانونی جنایتکارانه‌ای که ما معتقد بودیم با زوال نظام سابق از بین رفته همچنان ادامه دارد. این اقدامات به دلایل طایفه‌ای و نزاع‌های بیهوده یا بحران سیاسی یا هر دلیل دیگری که بوده موجب ربوده شدن جوانانی شده که خانواده‌هایشان در انتظارشان هستند.

وی گفت: ربودن این افراد نقض آشکار حقوق بشر است و من شخصا موضوع را پیگیری می‌کنم و این تعهد قانونی عراق در قبال مردم و جهان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.