دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به هر دری می زند تا بتواند بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود روز پنج‌شنبه در سخنرانی پذیرش نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات مدعی شد: زمانی که به روی کار آمدم خاورمیانه در هرج‌ومرج و ایران در حال قدرت گرفتن بود. من از توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران خارج شدم. برخلاف‌ خیلی از رئیس‌جمهورهای پیش از خودم، وعده‌های خود را نگه داشتم.

وی در ادامه صحبت‌های  خود با اشاره به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، این جنایت آمریکا را اقدامی در راستای امن تر کردن جهان خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه با بیان اینکه سفارت جدید کشورش در قدس اشغالی در سال ۲۰۱۸ با کمتر از بودجه در نظر گرفته شده، افتتاح شد، این کار را به معامله ملکی تشبیه کرد.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در باغ جنوبی کاخ سفید در کنفرانس ملی حزب جمهوری خواه گفت: برعکس بسیاری از روسای جمهور پیش از خودم، به وعده هایم عمل کردم، "پایتخت واقعی" اسرائیل را به رسمیت شناختم.

وی افزود: سفارتمان را به قدس منتقل کردیم. عملا این کار را اجرایی کردیم. به جای هزینه یک میلیارد دلاری برای ساختمان جدیدی که برنامه ریزی شده بود، ساختمانی در بهترین مناطق را انتخاب کردیم. یک معامله ملکی، اینطور نیست؟ سفارتخانه را با کمتر از ۵۰۰ هزار دلار افتتاح کردیم.

وی گفت، آمریکا "حاکمیت" رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را به"رسمیت "شناخت و همین ماه میلادی نخستین توافق صلح (میان امارات و رژیم صهیونیستی) در خاورمیانه طی ۲۵ سال اخیر حاصل شد.

ترامپ گفت: "زمانی که پست ریاست جمهوری را برعهده گرفتم، خاورمیانه در حالتی از آشوب کامل قرار داشت، تشکیلات داعش در آنجا عربده می کشید و پایانی برای جنگ افغانستان دیده نمی شد. من از برجام به صورت یکجانبه خارج شدم".

به گفته ترامپ، آمریکا "کاملا" داعش و سرکرده و بنیانگذار آن ابوبکر بغدادی را نابود کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.