ادعای عجیب درباره رهبری آمریکا بر اقیانوس آرام

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، در اظهارات جدید خود مدعی رهبری کشورش بر اقیانوس آرام شد و گفت که آن را به کشور‌ دیگری واگذار نخواهد کرد.

اسپر ضمن اتهام‌زنی به چین، گفت: «حتی یک اینچ از اقیانوس آرام را به کشور‌هایی که تصور می‌کنند نظم سیاسی بهتری دارند، واگذار نخواهیم کرد». وزیر دفاع آمریکا سپس ابراز امیدواری کرد که علیرغم تلاش تهاجمی چین برای نوسازی ارتش، پکن نهایتا به نظم بین‌المللی تن خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود علیه چین، گفت که پکن به دنبال گسترش نفوذ و قدرت خود در جهان است و این‌که تمایل دارد تا طی سال‌های آتی به برتری نظامی دست پیدا کند.

وزیر دفاع آمریکا سپس دو اقیانوس هند و آرام را مرکز منازعات آمریکا و چین خواند و گفت که واشنگتن باید توانایی مواجه با با سایر قدرت‌ها را داشته باشد. این مقام دفاعی آمریکا این را هم مدعی شد که مسئولیت رهبری اقیانوس آرام با آمریکا است.

ادعا‌های ضدچینی مارک اسپر درحالی مطرح می‌شود که «وزارت بازرگانی آمریکا» روز چهارشنبه ضمن انتشار بیانیه‌ای خبر از تحریم ۲۴ شرکت چینی داد. تحریم این شرکت‌ها به بهانه کمک به ارتش چین برای ساخت‌وساز و نظامی‌سازی جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین بوده است.

پیش از این، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، گفته بود که چین همچنان به دنبال یک برنامه مدرن تهاجمی است تا به یک قدرت نظامی در سطح جهانی دست یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.