«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با «واشنگتن اگزماینر»، خواستار آن شد که «جو بایدن» رقیب دموکراتِ انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، پیش از رویارویی با او در مناظرات انتخاباتی پیش‌رو، تست مواد مخدر بدهد.

البته ترامپ مدعی شده که خودش نیز حاضر است این آزمون را از سر بگذراند.

بهانه رئیس جمهور آمریکا برای ارائه چنین درخواستی آن است که به گفته او بایدن در حدود ۱۱ مناظره‌ای که در دور مقدماتی میان نامزدهای حزب دموکرات برگزار شد؛ از انسجام فکری برخوردار نبود؛ حال آنکه ناگهان در مناظره آخر و در مصاف با سناتور «برنی سندرز»، ورق برگشت و عملکرد به مراتب بهتری از خود نشان داد.

البته ترامپ در اثبات ادعای خود مبنی بر احتمال استعمال مواد مخدر از سوی بایدن، هیچ مدرکی ارائه نداد به جز اینکه گفت: من در تشخیص این قبیل موارد، خوب هستم.

 در سال ۲۰۱۶ نیز، ترامپ در مناظره با هیلاری کلینتونِ دموکرات هم چنین پیشنهادی مطرح کرده بود اما طرف مقابل توجهی به آن نکرد.

ترامپ ۷۴ ساله و بایدن ۷۷ ساله پیش از آنکه در تاریخ ۳ نوامبر (۱۳ آبان) به مصاف هم بروند؛ ۳ مناظره انتخاباتی خواهند داشت که به ترتیب در روزهای ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) در «کلیولند» ایالت اوهایو، ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در «میامی» ایالت فلوریدا و ۲۲ اکتبر (اول آبان) در «نشویل» ایالت تنسی برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.