منابع فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفتند، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه با ۳۰ میلیون دلار وارد نوار غزه شد. این مبلغی است که دوحه ماهانه به نوار غزه تحت محاصره اشغالگر می پردازد.

قرار است این مبلغ پس از موافقت با توقف ارسال بالن های آتش زا و حملات موشکی از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی تحویل داده شود.

در همین راستا، شبکه العربیه به نقل از منابعی اعلام کرد، العمادی با مسوولان اسرائیلی مساله ارائه کمک ها به حماس و تسهیل پروژه های قطر در غزه را بررسی و به جنبش حماس اطلاع داده که طرف اسرائیلی تنها با واردات سوخت به نوار غزه موافقت کرده است.

یک منبع در غزه گفت، العمادی در دیدار با یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه راه های تثبیت آتش بس، کاهش محاصره غزه و مطالبات این جنبش را بررسی و پیام ها و واکنش های رژیم صهیونیستی درباره مطالبات حماس را منتقل کرد.

وی افزود، مسوولان اسرائیلی در دیدار با العمادی با واردات مجدد سوخت به نیروگاه تولید برق غزه، پایان اقدامات تنبیهی و کاهش تدریجی محاصره موافق هستند مشروط بر اینکه آرامش مجددا برقرار و به هوا در آمدن بالن های آتش زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی متوقف شود.

قطر ماهانه ۳۰ میلیون دلار به حماس کمک مالی می کند که یک سوم از آن صرف خرید سوخت برای نیروگاه تولید برق غزه، یک سوم صرف کمک به حدود ۱۰۰ هزار خانواده فقیر و یک سوم دیگر صرف تامین بودجه برنامه های اشتغال موقت کارگران توسط سازمان ملل می شود.

هفته پیش یک هیئت امنیتی مصری با حماس و اسرائیل برای مهار تنش در مرزهای نوار غزه و تثبیت آتش بسی که با میانجیگری قاهره سال گذشته حاصل شده، مذاکره کرد.

ماس از مراجع سیاسی در منطقه خواسته سکوت خود را شکسته و برای مهار حملات رژیم صهیونیستی و پایان محاصره غزه تلاش کنند.

رژیم صهیونیستی در واکنش به پرواز تحریم هایی در نوار غزه اعمال و دریای این منطقه را به روی صیادان و نیز گذرگاه کرم ابوسالم را بسته و واردات سوخت به نوار غزه را ممنوع کرده است‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.