محسن تقی زاده، اظهار کرد: پیش‌فروش واکسن کووید ۱۹، فقط در فضای مجازی مطرح شده و افرادی که این اخبار را منتشر می‌کنند، تنها قصد فریب مردم را دارند. هنوز هیچ واکسن یا دارویی برای درمان کرونا ویروس ساخته نشده است و مردم فریب تبلیغات پیش‌فروش واکسن کووید ۱۹ را نخورند.

وی افزود: تأثیر داروی "رمدسیور" برای درمان کرونا ویروس از جمله مواردی است که امید می‌رود در بهبود بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ اثر بخش باشد. هرچند ممکن است این دارو عوارضی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: داروهایی که قبلاً استفاده می‌شد مانند هیدروکسی کلروکین و تامی‌فلو دارای اثربخشی کم و یا عوارض جانبی زیادی بودند و زیاده‌روی در مصرف این داروها منطقی نیست.

تقی زاده تأکید کرد: رمدسیور توسط متخصصان برای بیماران بستری بر اساس پروتکل درمانی تأمین می‌شود و تجویز خارج از بیمارستان ممنوع است. مصرف این داروها به دلیل کاربرد خاص می‌تواند عوارض شدیدتری را برای بیماران ایجاد کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: واکسن کرونای ایرانی در فاز حیوانی در دست بررسی است و ماده اولیه این واکسن در چند شرکت داخلی تولید شده و به گفته وزیر بهداشت، فاز حیوانی را با موفقیت سپری کرده است.

وی افزود: اولویت هر کشور در صورت تولید واکسن، مردم همان کشور است. ما نیز در تلاش هستیم تا با استفاده از تکنولوژی و دانش داخلی، این واکسن را تولید کنیم، اما در صورت تولید و فروش این واکسن در دیگر کشورها و نبود امکان تولید آن در داخل کشور، از واکسن‌های وارداتی استفاده خواهد شد.

تقی زاده تصریح کرد: جهت درمان بیماری کووید ۱۹ از داروهای سنتی و گیاهی استفاده نکنید، زیرا هنوز هیچ دارویی چه در طب سنتی و چه در داروهای شیمیایی وجود ندارد که مجوز از سازمان غذا و دارو به عنوان مرجع رسمی صدور مجوزهای دارو در کشور، را داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.