ظریف: یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در صفحه اینستاگرامش با اشاره به تلاش‌های آمریکا در راستای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران و فعال سازی مکانیسم ماشه نوشت: دوستان عزیزم سلام، مدتی است که می‌خواستم مانند همیشه راحت و بی‌تکلف از شرایط جهان برای شما عزیزان بنویسم که به خاطر مشغله کاری این افتخار نصیبم نشد.

وی افزود: در هفت سال خدمت در وزارت امور خارجه، تمامی تلاش همکارانم و بنده بر ترویج و تثبیت چهره‌ی مقتدر و منطقی ایران در عرصه بین‌الملل بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: در ماه‌های اخیر، ترامپ و وزیر خارجه‌اش به تلاش‌های نافرجام خود برای فشار به ایران و نابودی برجام افزوده‌اند. در هفته‌ی گذشته، تمام دنیا نظاره‌گر شکست تحقیرآمیز یکجانبه‌گرایی بود و اینکه چگونه آمریکا حتی توانایی همراه کردن متحدان اروپایی خود در شورای امنیت علیه ایران را ندارد و در برابر ساختار حقوقی برجام ضعیف است.

وی افزود: ترامپ که زمانی با افتخار خروج خود از برجام را اعلام می‌کرد و توافق با ایران را ناچیز می‌شمرد، امروز به این نتیجه رسیده است که «با زبان زور نمی‌توان با ایران صحبت کرد.» امروز بیهوده تلاش می‌کند که با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، به مقابله با همان قطعنامه و حتی تمامیت شورای امنیت برود؛ خود را سراسیمه «مشارکت کننده» در برجام معرفی می‌کند که بتواند بدون کمترین حقی از سازوکار پیچیده و زمان‌بر بازگرداندن قطعنامه‌های لغو شده علیه ایران - آن هم از مسیر میان‌بر‌- سوءاستفاده کند؛ اما این بار هم در برابر توان دیپلماسی قدرتمندِ متکی به مردم دلاور ایران کم می‌آورد.

ظریف عنوان کرد: امروز هم با دبیرکل ملل متحد تلفنی مذاکره کردم و هم یک نامه حقوقی محکم و قوی (که جوانان متخصص و متعهد این کشور ظرف چندین روز گذشته در تدوین آن به بنده کمک کردند) به رئیس دوره‌ای شورای امنیت (اندونزی) ارسال کردم تا با یکجانبه‌گرایی و قانون‌گریزی آمریکا مقابله کنیم که به یاری خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهیم چشاند. 

وی اضافه کرد: شاید برای برخی کلیشه باشد، اما این بار هم نشان دادیم که «هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکن.»

وزیر خارجه بیان کرد: به هر حال، هر نتیجه‌ای رخ دهد، پیروزی از آن ملت ایران است ، چرا که همیشه با منطق و بیان نیکو از منافع کشور و مردم دفاع کرده‌ایم نه با هیاهو و جنجال. 

ظریف همچنین نوشت: جا دارد از تمامی همکاران خود تشکر کنم. 

وی عنوان کرد: با شروع ماه محرم که امسال مردم ایران شور و شعور حسینی را با تبدیل همه خانه‌ها و فضای مجازی به حسینیه در هم‌خواهند آمیخت، ما نیز در وزارت خارجه چند هفته‌ پرکاری در پیش داریم، اما ایمان دارم که موفق خواهیم شد، همه‌ی ما باهم.

ظریف از هشتگ #برای_ایران در صفحه اینستاگرامش استفاده کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در نامه‌ای به رئیس اندونزیایی شورای امنیت تصریح کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و گفت: مردم ایران از شورا انتظار دارند حقوق آن‌ها را تضمین کرده و آمریکا را به خاطر آسیب‌هایی که به این ملت وارد کرده، پاسخگو کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.